کشاورزی در صدر بخش‌های اقتصادی

رئیس جهاد کشاورزی فارس:هیچ کشوری نمی‌تواند از بخش کشاورزی که تأمین‌کننده‌ی امنیت کشورش است چشم‌پوشی کند، تصریح کرد: بخش کشاورزی چه ازنظر امنیت قضایی و چه ازلحاظ اشتغال وابسته به آن‌ باید حفظ شود و این بخش در صدر اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۶۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 04 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: یکپارچگی و انسجام یک سیستم در دوره‌های مدیریتی متفاوت است که می‌تواند آن را به تعالی برساند، اما متأسفانه یکی از آسیب‌های مدیریتی ایران به‌خصوص در بخش دولتی، تغییر رویکرد یک سازمان با تغییر مدیریت آن است.

درواقع سازمانی که زیرساخت و برنامه روشن و بلندمدتی نداشته باشد، هرلحظه ممکن است تسلیم یک مدل شود و سلایق مختلف جناحی و شخصی در تصمیم‌گیری‌های آن تأثیرگذار شوند که این روند نتایج مطلوبی را نه برای آن سازمان و نه برای جامعه و اقتصاد کشور نخواهد داشت.

استفاده از سیستم‌های مدیریتی در یک سازمان می‌تواند ثبات کاری را در آن دستگاه نهادینه کند و مانع از هدررفت و اتلاف منابع شود. برای ارتقاء یک سیستم نیاز است که به بلوغ سطح فردی، سطح فرآیندی و سطح سازمانی برسیم و در بلوغ سازمانی توازن مالی، اجتماعی و محیط زیستی شکل می‌گیرد که با تغییر مدیریت، در روند آن خللی به وجود نمی‌آید.

کشاورزی در صدر بخش‌های اقتصادی

رئیس جهاد کشاورزی فارس در دومین همایش تعالی سازمان جهاد کشاورزی فارس، اظهار داشت: همه به دنبال ارتقاء و ایجاد فردایی بهتر هستیم، چراکه ظرفیت ما بسیار بیشتر از چیزی است که الآن از آن استفاده می‌کنیم.

محمدمهدی قاسمی بابیان این‌که به دنبال تعالی هستیم تا از همه‌ی ظرفیت وجودمان استفاده کنیم، افزود: اگر کارهای جاری به عالی‌ترین نحو هم صورت بگیرد، جز رکود چیزی عاید انسان نمی‌شود؛ پس‌ نیاز است به فکر ارتقاء باشیم.

وی رضایت از خود و تکبر را مانع پیشرفت انسان دانست و گفت: هرجایی که آب ساکن است به مرداب تبدیل می‌شود، پس‌نیاز به حرکت و ارتقاء هست و باید به دنبال تحول‌آفرینی باشیم.

این مقام مسؤول بابیان این‌که هیچ کشوری نمی‌تواند از بخش کشاورزی که تأمین‌کننده‌ی امنیت کشورش است چشم‌پوشی کند، تصریح کرد: بخش کشاورزی چه ازنظر امنیت قضایی و چه ازلحاظ اشتغال وابسته به آن‌ باید حفظ شود و این بخش در صدر اقتصاد کشور است.

قاسمی ادامه داد: روابط درون‌سازمانی باید تعریف‌شده باشد و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی به زبان و فهم مشترک برسیم.

وی مطرح کرد: در شرایط فعلی در امورات جاری هم سعی نکردیم که کارها را به نحو عالی انجام دهیم که اگر این اتفاق صورت بگیرد هم نتیجه نهایی به‌جز رکود چیزی نیست؛ چون به دنبال ارتقاء و نوآوری نیستیم.

رئیس جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: ارتقاء بهره‌وری، افزایش رضایت مردم، اولویت‌بندی و تمرکز بر فعالیت‌های کلیدی، آموزش و یادگیری، مشارکت ذی‌نفعان، نظام شایستگی و شایسته‌سالار ازجمله اهداف کلان این سازمان در سال جاری است.

قاسمی از اهداف کلان دیگر سازمان جهاد کشاورزی فارس را آموزش مستمر مدیران، بهبود و به‌روزآوری زیرساخت‌ها سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در جهت توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی به‌خصوص در ارائه خدمت، طراحی و بهینه‌سازی زنجیره ارزش کسب‌وکار عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان در راستای طرح‌های توسعه‌ای، طراحی مدل شایستگی مدیران ستادی و شهرستان‌ها و مراکز خدمات و گسترش و ترویج فرهنگ تعالی سازمانی در کلیه واحدها برنامه‌هایی را اجرا خواهد کرد.

لزوم نهادینه کردن رویکرد دانش‌محور

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس نیز در این نشست گفت: جهت تعالی‌سازی سازمان، نیازهای ذی‌نفعان را مشخص و بر اساس آن فعالیت نیروها را مشخص کردیم که این موضوع به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده و دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی مدیران در سطح کشور را برگزار کرده‌ایم.

علی فلاحی افزود: در سال گذشته طرح‌هایی مانند دسته‌بندی بهره‌مندها و توجه به مشکلات آن‌ها درزمینه‌ی بازار و فروش محصولات، بهینه‌سازی خدمات، طراحی نرم‌افزار، تهیه و بهینه‌سازی سبد خدمات، ترویج و توسعه خدمات، طرح کسب‌وکار شامل بازاریابی، بازارشناسی، بسته‌بندی ماهی و تولید جلبک اجرا شد.

وی بابیان این‌که هر زمان به این نتیجه برسیم که طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده قابلیت اجرا ندارد از دستور کار خارج می‌شود، گفت: نقاط ضعف و قدرت را در سازمان شناسایی کردیم و طبق آن‌ها سند توسعه شیلات با معیارهای تعالی سازمان برنامه‌ریزی شده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: به دنبال رویکردی بر اساس دانش‌محور بودن و نهادینه کردن آن در تمام مراحل هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار