مردم از مصرف این 6 نوع محصول خوراکی خودداری کنند

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان، اسامی 6 محصول خوراکی خارجی غیر مجاز و پُر مصرف در این شهرستان را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 05 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هوشنگ جعفرپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این محصول های غیرمجاز که اسامی آن بتازگی از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شده شامل، نوشیدنی VIMTO تولید کشور عربستان سعودی، نوشیدنی تخم شربتی Leema تولید کشور تایلند، نوشیدنی MOGU MOGU تولید کشور تایلند و نوشیدنی STAR تولید کشور امارات است.
وی افزود: همچنین اسنک مخلوط با آجیل و نخود سبز DING DONG تولید کشور فیلیپین، دراژه m&m,s تولید کشور چین جزو مواد خوراکی هستند که به دلیل قاچاق و عدم رعایت زنجیره سلامت در نگهداری و انتقال آنها، مورد تایید سازمان دارو و غذای کشور نیست و می‌تواند سلامتی مصرف کننده را به خطر اندازد.
جعفرپور ادامه داد: نزدیکی شهرستان لارستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ورود حجم بالای خوراکی های خارجی که اغلب فاقد برچسب اصالت و سلامت هستند موجب شده، نظارت ها در حوزه مواد غذایی از سوی این معاونت افزایش یابد.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: محصولات خوراکی و آشامیدنی وارداتی، مشمول ثبت منبع در سازمان غذا و دارو هستند از این رو زنجیره سلامت آنها قابل رهگیری بوده و مورد تایید مراجع رسمی هستد.
وی گفت: تمام فرآورده های خوراکی و آشامیدنی وارداتی، ملزم به الصاق بر چسب اصالت و سلامت هستند و معیار تشخیص فرآورده های وارداتی اصلی از کالاهای قاچاق و تقلبی، استعلام کُد برچسب اصالت و سلامت مندرج بر روی محصولات از طریق ارسال پیامک به شماره 20008822 یا مراجعه به سایت به نشانی www.ttac.ir و یا نصب نرم افزار سامانه ttac بر روی تلفن همراه و استعلام از طریق این نرم افزار میسر است.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار