رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد خبر داد:

وجود 70 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی در یزد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد از وجود 70 هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 15 July 2018

، مهدی کاشفی زاده در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر یزد ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی از دو قسمت بیمه‌ای و درمانی تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه قسمت بیمه‌ای تأمین اجتماعی نزدیک به 800 هزار نفر از جمعیت استان یزد را تحت پوشش قرار داده است، افزود: 70 هزار نفر مستمری‌بگیر در استان یزد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد بابیان اینکه هر دو ساعت، یک نفر به جمع مستمری‌بگیران اضافه می‌شود، اظهار داشت: هزینه‌ای معادل یک‌میلیون و 400 هزار تومان در هرماه بر دوش سازمان تأمین اجتماعی است.

کاشفی زاده با اشاره به اینکه قسمت درمانی سازمان تأمین اجتماعی به دو قسمت درمان مستقیم و غیرمستقیم تشکیل می‌شود، ابراز داشت: درمان مستقیم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی است و افرادی که بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند و بیمه مشاغل آزاد نیستند، تمام هزینه‌های درمانی و دارویی آن‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و به‌صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: افرادی که بیمه مشاغل آزاد هستند، درصدی از هزینه آن را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند و مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های مختلف، پلی کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها از درمان غیرمستقیم استفاده و آن‌ها با سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌بندند و به مردم به ارائه خدمات می‌پردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار