سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم خبر داد:

پلمب 50 واحد اسکان غیرمجاز مسافر در قم

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از معرفی و گزارش 50 واحد اسکان غیرمجاز مسافر برای پلمب به اداره کل اماکن نیروی انتظامی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲ 27 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، سید مهدی اشکوری با اشاره به اینکه مکان‌های اسکان غیرمجاز مسافر در استان به صورت قارچ‌گونه در حال رشد است، گفت: با بررسی و پیگیری کارشناسان این اداره کل و گزارش‌های مردمی توانسته‌ایم این تعداد مکان اسکان غیر مجاز را شناسایی و برای پلمب به اداره کل اماکن نیروی انتظامی گزارش کنیم.

وی افزود: طی بازدید کارشناسان، مشخص شد این واحدهای غیرمجاز بدون پروانه بهره‌برداری مشغول به فعالیت هستند که استانداردهای لازم خدماتی و بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اماکن اقامتی مسافران باید زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ساماندهی شود، گفت: این اداره کل با هدف تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه استان در ارائه خدمات اقامتی، گردشگری و رفاهی به زائران فعالیت می‌کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: این معاونت در حمایت از بخش خصوصی در صورت مشاهده اماکن غیر مجاز اقدام به پلمب این اماکن خواهد کرد تا مسافران در استان قم ضمن دریافت خدمات اقامتی و رفاهی در امنیت و آسایش باشند.

وی با بیان اینکه در استان قم بیش از 400 مکان تاسیسات گردشگری از مسافران پذیرایی می‌کنند، گفت: از این تعداد 51 واحد هتل و هتل آپارتمان، 54 واحد مهمان‌پذیر، 90 واحد مجتمع گردشگری بین راهی، 140 خانه مسافر و سایر واحدهای پذیرایی فعال هستند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: این اماکن توسط سه تیم از جمله تیم اقامتی، مجتمع گردشگری و آژانس این اداره کل به صورت هفتگی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و زائران در صورت مشاهده واحدهای اسکان غیرمجاز مسافر و ارائه انتقاد و پیشنهاد و گزارش در خصوص تاسیسات گردشگری می‌توانند با شماره 27-7603426 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تماس حاصل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار