اصلاح سبک زندگی بهترین راهکار دوری از عوارض دیابت است

تابناک چهارمحال وبختیاری- کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری غیرواگیر دیابت در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام همزمان با هفته ملی دیابت برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 13 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا جعفریان دهکردی، کارشناس بیماری های غیرواگیر شهرستان شهرکرد در این کارگاه آموزشی به تشریح تاریخچه بیماری دیابت، انواع آن، نشانه های بیماری و راههای پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.
جعفریان با گرامیداشت هفته ملی دیابت که با شعار دیابت و خانواده از 19 لغایت 25 آبان نامگذاری شده استف گفت: افزایش بیش از حد طبیعی قند خون را دیابت می گویند.
وی، افزود: دیابت بیماری غیرواگیر است که حالت مزمن و طول کشیده دارد و مادام العمر بوده و درمان قطعی ندارد؛ اما قابل کنترل است.
این کارشناس مسائل بهداشتی ادامه داد: بیماری دیابت شایع ترین بیماری در جهان است که در ایران رتبه دوم قطع پا بعد از تصادفات را به خود اختصاص داده است.
جعفریان گفت: دیابت شایع ترین بیماری غددی جهان است که یکی از  علت های نابینایی، نارسایی های کلیه، مغز و قلب و عروق می باشد .
وی افزود: 4میلیون مرگ در جهان به علت بیماری دیابت در سال رخ می دهد که این بیماری عامل 9درصد مرگ و میر دنیا به شمار می رود.
کارشناس بیماری های غیرواگیر شهرستان شهرکرد تصریح کرد: بهترین راه برای دوری از عوارض ناشی از بیماری دیابت، اصلاح سبک زندگی و مراقبت تغذیه ای است.
جعفریان، خاطرنشان کرد: بیماری دیابت به واسطه دو عامل ارث و محیط بروز پیدا می کند و هزینه بسیار بالایی در سال حدود 4هزار میلیارد تومان برای  این بیماری صرف می شود.
وی، با برشمردن عواقب بیماری دیابت و انواع یک و دو آن، گفت: آگاه سازی عمومی به روند کاهش هزینه ها و ابتلا به این بیماری کمک شایانی می کند.
 پاسخ به پرسش های مخاطبان در زمینه دیابت پایان بخش این کارگاه آموزشی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار