سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم اعلام کرد

300 مأموریت اورژانس قم در هر شبانه روز

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: اورژانس قم در هر ساعت و به طور متوسط، 13 مأموریت را به سرانجام می رساند.
کد خبر: ۶۸۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی ضمن بیان این مطلب، بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های اورژانس را در قم، درباره تصادفات رانندگی به‌ویژه موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و افزود: بیماران قلبی تنفسی، مصدومان سقوط از ارتفاع و همچنین زنان باردار در رتبه‌های بعدی حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم، «اورژانس» را با «آژانس» اشتباه می‌گیرند و به هنگام تماس با اورژانس، عباراتی مانند «الو؛ بفرست» را به کار می‌برند؛ در حالی که تماس گیرنده با اورژانس باید دقت داشته باشد که شرح دقیق حادثه، خود بخشی از موفقیت در مراحل پیگیری درمان و بهبودی است.

فراهانی بیان کرد: موفقیت مأموریت‌های ما در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی، نیاز فراوانی به همکاری مردم عزیز دارد و از این رو باید بیان دارم که بیشترین مسئله ای که ما را در خدمت رسانی به مردم شریف قم با مشکل مواجه می کند عدم همکاری برخی از شهروندان بویژه مزاحمت‌های تلفنی و همچنین مزاحمت‌های برخی موتورسیکلت سواران برای رسیدن اورژانس و همکاران ما به سر صحنه سانحه است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در توضیح بیشتر این بخش از سخنان خود اظهار کرد: آن چه که ما از شهروندان و هم استانی‌های عزیز توقع داریم این است که در هنگام وقوع حوادث، تماس سریع و به موقع با اورژانس داشته باشند تا ما هم بتوانیم در کمترین زمان خود را سر صحنه برسانیم و به این صورت، آمار تلفات و صدمات به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندان عزیز در بسیاری از تماس‌ها و به دلیل اضطراب ناشی از حادثه، آدرس دقیق و کامل محل سانحه را بیان نمی کنند که این امر هم خدمات رسانی ما را با مشکل مواجه می کند. نکته دیگر هم این است که متأسفانه برخی از شهروندان در خیابان‌ها و معابر، به هشدارهای اتومبیل اورژانس توجه ندارند و راه را باز نمی‌کنند، در حالی که در امر مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، ثانیه‌ها دارای اهمیت فوق العاده است.

فراهانی در عین حال تصریح کرد: مردم عزیز توجه داشته باشند که بخشی از خدمات رسانی ما در اورژانس، به شرح دقیق سانحه از سوی تماس گیرنده بر می گردد چراکه پاسخگویان اورژانس تنها یک اپراتور تلفنی نیستند بلکه آنان کارشناسان خبره پرستاری هستند که می‌توانند با شرح دقیق سانحه از سوی تماس گیرنده، توصیه‌های لازم را تا زمان رسیدن اورژانس به اطرافیان حادثه دیده داشته باشند که عمل به همین توصیه‌ها، گاهی یک حادثه دیده را از مرگ نجات داده است؛ بنابراین تماس گیرندگان توجه داشته باشند که هنگام برقراری تماس، خونسردی خود را حفظ کنند، حادثه را به دقت شرح دهند، توصیه‌های کارشناسان ما را به دقت بشنوند و به آن عمل کنند و البته نشانی محل را نیز به صورت کامل و دقیقه بیان دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار