لزوم جلوگیری از خروج مواد اولیه صنایع سلولزی از استان گیلان

کد خبر: ۶۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 31 July 2015
استاندار گیلان بر جلوگیری از خروج مواد اولیه صنایع سلولزی از استان تاکید کرد و گفت: مواد اولیه صنایع چوبی و سلولزی گیلان باید تامین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع چوب اسالم با اشاره به فضای خوب و آرام ایجاد شده در گیلان اظهار کرد: آمار بیکاری گیلان از 16.3 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بر ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف گیلان تاکید کرد و افزود: با توجه به تلاش مسئولان در کاهش نرخ بیکاری در استان اما هنوز مشکلات مردم برطرف نشده است.

نجفی در ادامه با بیان اینکه شاهد مشکل کم‌آبی در بخش کشاورزی گیلان هستیم، تصریح کرد: با وجود کم‌آبی توانستیم در تولید برنج، زیتون، چای و گل‌گاوزبان محصول خوبی برداشت کنیم.

استاندار گیلان وجود فارغ‌التحصیلان بیکار را از جمله مشکلات در استان برشمرد و بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقای توانمندی فارغ‌التحصیلان حائز اهمیت است.

وی بر جلوگیری از خروج مواد اولیه صنایع سلولزی از گیلان تاکید کرد و یادآور شد: مواد اولیه صنایع چوبی و سلولزی استان باید تامین شود.

نجفی همچنین گردشگری را از دیگر مزیت‌های گیلان در ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار با رونق صنعت گردشگری در استان تحقق پیدا می‌کند.

*راه‌اندازی طرح توسعه شرکت صنایع چوب اسالم در راستای اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت صنایع چوب اسالم نیز در مراسم مذکور راه‌اندازی طرح توسعه این شرکت را ثمره تلاش کارکنان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی طرح توسعه شرکت صنایع چوب اسالم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کرده است.

امیرعلی نصیری با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های خط تولید روکش ملامینه، طراحی و ساخت خط تولید چسب «اوره فرمالدئید» در شرکت صنایع چوب اسالم، بیان کرد: طرح تولید ملامین فرمالدئید و طراحی، ساخت و نصب پیش‌پرس خط تولید نئوپان از دیگر طرح‌های افتتاحی شرکت مذکور است.

وی تصریح کرد: طرح‌های مذکور با استفاده از منابع داخلی شرکت صنایع چوب اسالم در مدت شش ماه به بهره‌برداری رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار