سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در فرایند اخذ مجوز و تسهیلات بانکی معطل ماده‌اند

فخرالدین صابری با اعلام اینکه فاخرترین مجموعه گردشگری وپذیرایی درمنطقه گرمدره استان البرز در آستانه بهره برداری کامل است گفت: برای تجهیز و تکمیل آن نیازبه تسهیلات بانکی است اما متاسفانه یک سالی است که درپیچ و خم سیستم اداری معطل مانده است.
کد خبر: ۶۹۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 30 December 2018

 فخرالدین صابری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان البرز که با حضور استاندار البرز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد:هیچ صنعتی همانند صنعت گردشگری با هزینه کم فرصت شغلی ایجاد نمی کند.

وی افزود: درحال حاضر که با تحریم های بین المللی مواجه هستیم و مشکلات و نوسانات ارزی در جامعه در جریان است شرکت ها و مراکز صنعتی دچار مشکل هستند اما فعالیت های خدماتی گردشگری به خوبی در جریان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه مدیران بانک های استان نهایت همکاری را جهت ارائه تسهیلات به صنایع مربوطه دارند، گفت: در بخشی از تسهیلات که بایستی از تهران تامین شود با مشکل روبرو هستیم.

صابری با بیان اینکه در پروژه هتل ۵ ستاره استان تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای ادامه ساخت این هتل ۵۰ میلیارد تسهیلات جهت تجهیز و تکمیل نیاز است و۹۰ درصد این پروژه به پایان رسیده است.

این مسئول با اعلام اینکه دو تالار پذیرایی  از این مجموعه گردشگری به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: پس ازتکمیل این مجموعه گردشگری و دریافت تسهیلات ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

صابری گفت: سرمایه گذار این هتل با هزینه شخصی خود این پروژه را شروع کرده است ولی در فرایند اداری از جمله محیط زیست، پایان کار شهرداری، امور ابفای شهری و منابع طبیعی بامشکل روبرو است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه اقامتی مبلغی قابل توجه هزینه کرده  تا نامه ای ازشهرداری برای کمیسیون ماده ۱۰۰ بگیرد، افزود: این در حالی است که در هفته گذشته به این سرمایه گذاراعلام کردند تسهیلاتی به وی تعلق نمی گیرد.

صابری خطاب به نمایندگان مجلس در استان گفت: ظرفیت نمایندگان استان در دفاع از سرمایه گذاری درحوزه انتخابی خود بالا است و خواهشمندم نمایندگان با وزرای دولت در این خصوص  وارد مذاکره شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان با اشاره به اینکه این پروژه فاخرترین مجموعه پذیرایی و گردشگری درمنطقه گرمدره استان البرز است، گفت: درحال حاضر ۱۵۰ نفر در این پروژه فعالیت می کنند که ۵۰ نفر بطور ثابت و ۷۰ نفرهم پس از گرفتن تسهیلات مشغول به کار خواهند شد ولی یک سالی است که درپیچ  وخم سیستم اداری معطل مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار