تعداد پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های قزوین 35 درصد افزایش یافت

رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین سرشماری 18 گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیت 1912 قطعه اعلام کرد که نسبت به سرشماری سال گذشته، 35 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۷۱۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 03 February 2019

تعداد پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های قزوین 35 درصد افزایش یافت

به گزارش تابناک قزوین سیاوش رضازاده رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: برنامه سرشماری امسال، از تاریخ 11 دی تا 11 بهمن بر اساس برنامه جهانی در زیستگاه‌های آبی اجرا شد.
 وی تاکید کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان با هدف شناسایی گونه‌های بومی، مهاجر و به منظور تعیین جمعیت پرندگان و وضعیت اکوسیستم‌های تالابی استان قزوین انجام شد.


وی عنوان کرد: در سال جاری سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان توسط اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست قزوین با حضور و مشارکت کارشناسان متخصص و محیط‌بانان در همه سایت‌های تالابی استان شامل رودخانه خررود و شور، تالاب یعقوب‌آباد (قارپوزآباد)، رودخانه شاهرود، دریاچه سد منجیل، دریاچه اوان و حوضچه‌های تصفیه‌خانه شهر قزوین و سایر آبگیرهای استان انجام شد.

رضازاده گفت: در این سرشماری 18 گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیت 1912 قطعه شناسایی و شمارش شد که بیشترین جمعیت‌ها متعلق به گونه‌های اردک سرسبز، کاکایی سرسیاه، باکلان بزرگ، خوتکا و خروس کولی ثبت شدند.


رضازاده افزود: تعداد مشاهدات در سرشماری سال‌جاری نسبت به سرشماری سال گذشته، 35 درصد بیشتر بوده و شرایط خوب آب و هوایی در روزهای سرشماری امسال در این افزایش بی‌تأثیر نبوده است.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان تاکید کرد: با تعیین جمعیت و وضعیت پرندگان بومی و مهاجر می‌توان نسبت به چگونگی کیفیت زیستگاه‌های این پرندگان در طی سال‌های گذشته پی برده و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای حفاظت ازاین‌گونه‌های ارزشمند به عمل آورد که با کاهش نزولات جوی و کاهش سطح آب تالاب‌ها در سال‌جاری زیستگاه این پرندگان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار