امضاتفاهم‌نامه بنیادبوعلی‌وفرهنگستان ازبکستان

تفاهم‌نامه بنیاد بوعلی‌سینا و فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با حضور رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان و هیات همراه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و رییس بنیاد بوعلی امضا شد.
کد خبر: ۷۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 03 August 2015
تفاهم‌نامه بنیاد بوعلی‌سینا و فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با حضور رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان و هیات همراه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و رییس بنیاد بوعلی امضا شد.

به گزارش تسنیم؛رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای ارتقای گسترش و همکاری‌های فرهنگی ما بین فرهنگستان طب ستی ازبکستان و بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا است.

محمد همرایف گفت: در این تفاهم نامه مقرر شد ظرف مدت دو سال کتاب قانون بوعلی سینا به زبان ازبکی و بر اساس نسخه تصصیح شده بنیاد بوعلی چاپ و منتشر شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه تا دو سال آینده طرفین با همکاری یکدیگر همایش های بزرگداشت بوعلی سینا را با شناخت شخصیت و آثار بوعلی سینا در حوزه طب سنتی در همدان و بخارا برگزار کنند.

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان همچنین از ترجمه کتاب طب سنتی بوعلی سینا به زبان‌های ترکی، ازبکی، روسی بر اساس این تفاهم نامه خبر داد.

همرایف گفت: ساخت فیلم "از بخارا تا همدان" با ترجمه انگلیسی که به معرفی دقیق و عمیق بوعلی سینا می‌پردازد از دیگر آیتم‌های تفاهم نامه فرهنگی ایران و ازبکستان است.

وی افزود: در طول پنج سال همکاری بنیاد بوعلی و فرهنگستان طب سنتی ازبکستان و ایجاد ارتباط بین دو فرهنگ و تبادل اطلاعات، موجب ارتقای سطح فرهنگی و شناخت و معرفی بزرگان این سرزمین شده است.

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان گفت: امیدواریم با رابطه و کار فرهنگی موجب ارتقای طب سنتی بوعلی این دانشمند بزرگ ایرانی در همه دنیا باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار