محمدی؛معرفی بوعلی وظفیه ماست

رئیس بنیاد بوعلی گفت: امروز دنیا تنها یک بعد از شخصیت فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی را می شناسد و باید تلاش کنیم همه زوایای شخصیتی این دانشمند را به جهانیان معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 03 August 2015
رئیس بنیاد بوعلی گفت: امروز دنیا تنها یک بعد از شخصیت فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی را می شناسد و باید تلاش کنیم همه زوایای شخصیتی این دانشمند را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش تسنیم؛آیت الله غیاث الدین طه محمدی دردیداربارئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان اظهار داشت: عالمان بزرگی همچون بوعلی سینا همانند خورشیدی هستند که بر جهان می‌تابند و همه نسل‌ها باید از نور معرفت و دانش این افراد بهره‌مند شوند.

وی افزود: پس از پیغمبران و امامان بزرگوار هیچ انسانی در طول تاریخ به اندازه شیخ الرئیس بوعلی سینا شهرت جهانی ندارد و همه مردم دنیا از چین تا آفریقا و آمریکا علم خود را مرهون علم و معرفت بوعلی سینا می‌دانند.

رئیس بنیاد بوعلی سینا اظهار داشت: با اختراع چاپ دومین کتاب پس از انجیل کتاب قانون طب بوعلی بود که چاپ شد و این امر ارزش علم بوعلی سینا را مشخص می‌کند.

آیت الله محمدی افزود: کتب بوعلی سینا بیش از صدها بار به چاپ رسیده و به دلیل اینکه بوعلی سینا یکی از مسلمانان شیعه جعفری است وظیفه داریم شخصیت این بزرگوار را به جهانیان به خوبی معرفی کنیم.

وی گفت: متاسفانه امروز دنیا تنها بوعلی را از منظر طب می‌شناسد و دیگر ابعاد شخصیتی وجود این دانشمند بزرگ به خوبی معرفی نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: امروز فرهنگستان طب سنتی ازبکستان باید برای معرفی این شخصیت بزرگوار در کشورهای دیگر همچون چین، تاجیکستان و آسیای میانه تلاش کند.

آیت الله محمدی افزود: بسیاری از کتاب‌های بوعلی در کتابخانه‌های دنیا مهجور مانده و ما باید این کتاب‌ها را از کتابخانه‌‌ها خارج کرده و با ترجمه نفیس در اختیار مردم در اقصی نقاط دنیا قرار دهیم.

وی همچنین گفت: لازم است برای احیا و معرفی شخصیت این دانشمند و فیلسوف بزرگ کنگره‌هایی در سطح ملی در کشورهای مختلف برگزار شود.

رئیس بنیاد بوعلی سینا تصریح کرد: امروز برگزاری کنگره بوعلی سینا در کشور مورد حمایت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دولت است.

آیت الله محمدی افزود: کشور ازبکستان نیز باید برای همکاری و برگزاری کنگره بوعلی سینا در سطح بین المللی تلاش کند و در این راستا از دولتمردان خود کمک گیرد و در این کنگره ها از دانشمندان سراسر دنیا دعوت کند.

وی برگزاری کنگره بزرگداشت بوعلی سینا در کشور چین را از بی‌نظیرترین و موثرترین کنگره های بزرگداشت این فیلسوف معرفی کرد که تاثیر فراوانی در معرفی شخصیت شیخ الرئیس داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار