ورود شوراها به صف بندی های سیاسی آنها را از کارکرد اصلی خود دور می کند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: ورود شوراها به صف بندی های سیاسی و جناحی آنها را از کارکرد اصلی خود دور می کند.
کد خبر: ۷۳۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 30 April 2019

ورود شوراها به صف بندی های سیاسی آنها را از کارکرد اصلی خود دور می کند 

مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در همایش گرامیداشت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها در شهرستان آبیک بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که نهاد نوپای شکل گرفته شورا را تهدید می‌کند و موجب می‌شود از کارکردهای اجتماعی و شهری فاصله بگیرد ورودبه صف‌بندی‌‎های سیاسی، جناحی و حزبی است.
وی دو قطبی شدن شوراها را آسیب جدی دانست و افزود: از شوراها درخواست می‌شود به انتظارات مردم توجه کنند و مسیر شفاف‌سازی را باز کنند و مردم هم طبق قانون حق دارند از مسائل مالی شوراها اطلاع یابند تا به مشارکت مردم لطمه وارد نشود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به ایجاد سامانه‌ای برای ثبت تمام مصوبات و کمیسیون‌های شوراها در استان قزوین اظهار کرد: اطلاعات این سامانه به مردم و نخبگان اعلام می‌شود و می‌توانند نقطه نظرات خود را اعلام کرده که در مدیریت شهری تاثیرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: شوراها باید در بخش پروژه‌ای اولویت‌بندی کرده و به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بپردازند و توقعات را در راستای بودجه برآورده کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین افزود: موضوعی که سال‌های گذشته غفلت شده ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها بوده که شهرداران و مسئولان قضایی باید به طور جدی پیگیر این موضوع باشند تا از تصرف حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار