کلاهبرداری میلیاردی موسسه های قرض الحسنه غیر مجاز در اصفهان

هشت مؤسسه و صندوق قرض الحسنه غیرمجاز در استان اصفهان اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان با وعده پرداخت سود و وام کم بهره کردند تاکنون هشت نفر آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 08 May 2019

به گزارش تابناک، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان اظهار داشت: این موسسه ها فاقد مجوزهای لازم از بانک مرکزی بودند و در مجموع 517 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کردند.
سرهنگ جواد درستکار افزود: این مراکز که شامل پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه بودند در قالب پرداخت سود بالا و وام با بهره پایین، سرمایه های مردم را جذب می کردند.
وی با بیان اینکه شکایت هایی از سوی مردم از موسسه ها و صندوق های مذکور گزارش شد، گفت: در این پرونده تاکنون هشت نفر دستگیر و پرونده آنها تحویل مقام های قضایی شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در جهت مبارزه قاطعانه با اخلالگران در نظام اقتصادی با رصد اطلاعاتی و تحقیقات پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه غیر مجاز و بدون مجوز از بانک مرکزی را شناسایی کردند.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: هر موسسه و صندوق قرض الحسنه بدون مجوزی که به بهانه پرداخت سود و وام کم بهره به مردم راه اندازی شود، غیر مجاز و مصداق بارز اخلال در نظام اقتصادی است و پلیس برابر قانون با این گونه موارد برخورد می کند.
وی با بیان اینکه برخی از این موسسه ها و صندوق ها با هدف کلاهبرداری راه اندازی می شوند، به شهروندان توصیه کرد از سپردن سرمایه های خود به این موسسه ها خودداری کنند و در صورت مشاهده فعالیت های غیر مجاز موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار