طرح های نخبگان فارس تجاری سازی می شود

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس از تجاری‌سازی ۱۵ درصد اختراعات نخبگان این استان خبر داد و گفت: در این زمینه بنیاد نخبگان با ارائه تسهیلات ویژه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۷۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 10 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حبیب شریف امروز در نشست خبری اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان فارس حمایت از طرح‌های مختلف نخبگان را در برنامه داشته و برای تجاری‌سازی آنان با ارائه تسهیلات لازم حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و 350 نخبه تحت پوشش بنیاد نخبگان استان فارس است و در این زمینه نیز حمایت‌های لازم از آنان صورت می‌گیرد، گفت: برنامه اصلی این بنیاد شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و با توانمندسازی آنان تا اثرگذاری طرح‌های نخبگان در جامعه برنامه‌ها را پیش می‌برد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس خاطرنشان کرد: از امسال نیز سهمیه دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی و صنعتی در زمینه نخبگان مشخص شده و با دادن سهم به هر استان استعدادهای برتر و نخبگان شناسایی می‌شوند.

شریف همچنین به طرح شهاب با شناسایی استعدادهای برتر در استان فارس اشاره کرد و افزود: این طرح از مهرماه 93 آغاز شده و در آن دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از کلاس چهارم ابتدایی تا کلاس ششم ابتدایی در دوره سه ساله تحت نظر قرار گرفته و برای هدایت آنان برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان که به فرمان مقام معظم رهبری در سال 84 تشکیل شده تنها مرجع قانونی است که مجاز به امور نخبگان و استعدادهای برتر می‌پردازد و فعالیت سایرنهادها و گروه‌ها در این زمینه قانونی نیست.

وی گفت: بنیادنخبگان استان فارس همواره در تلاش بوده تا از طریق تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی در سطح استان بتواند زمینه فعالیت و اثرگذاری نخبگان در جامعه را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار