سالانه 21 هزار تن عسل در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود/عدم محدودیت کشت گلخانه‌ای در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎‌غربی با اشاره به تولید 21 هزار تنی عسل در استان گفت: با وجود اینکه این حجم از تولیدات، ظرفیت بی‌نظیری برای استان است اما تنها یک هزار و 500 تن از آن مدیریت و بسته‌بندی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 20 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی امروز در دومین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در محل سالن استانداری برگزار شد اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با تیم اقتصادی خود آمادگی دارد که کار مشترک با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه محوریت اشتغال و تولیدات در این استان کشاورزی است بیان کرد: بنابراین ابزار و وسایل و نحوه چیدمان باید متناسب با بازار داخل و خارج باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎‌غربی با تاکید بر توجه به تولیدات بومی و محلی و نحوه بسته‌بندی خشکبار در استان بیان کرد: در استان سالیانه 300 تن انگور تولید می‌شود که برخی به عنوان انگور زنده عرضه شده و قسمتی نیز باید مدیریت شود.

وی در ادامه با انتقاد از وجود دامداری سنتی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دامداری سنتی علاوه بر اینکه ارزش افزوده‌ای ندارد، سبب تخریب منابع طبیعی نیز می‌شود.

حسینی با اشاره به تولید 21 هزار تنی عسل در استان بیان کرد: با وجود اینکه این حجم از تولیدات، ظرفیت بی‌نظیری برای استان است اما تنها یک هزار و 500 تن از آن مدیریت و بسته‌بندی می‌شود.

وی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در استان افزود: خوشبختانه ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه محدودیتی برای توسعه کشت گلخانه‌ای قائل نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار