مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :

۱۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک احداث شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی این شهرستان احداث شده است.
کد خبر: ۷۶۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 07 July 2019

۱۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک احداث شد

 به گزارش تابناک قزوین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک  بیژن لطفی با اعلام این خبر گفت: برای اجرای  این طرح یک میلیارد و۴۱۵ میلیون ریال هزینه شده است .

وی اظهار داشت :  این طرح ها در ۳ روستای مور آباد به طول ۵۰۰ متر ، روستای صمغ آباد به طول ۳۶۰ متر و روستای آتانک به طول ۳۶۰ متر انجام شد که با اجرای آن مجموعا ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این روستاها مشروب شدند .

لطفی تصریح کرد : از ابتدای سال تاکنون از محل اعتبارات استانی، این میزان  انتقال آب از طریق احداث کانال‌های بتنی در قالب پروژه ساماندهی اراضی کشاورزی و پایاب چاه دشت، انجام شده است.

وی گفت : از آنجایی که بیشتر اراضی کشاورزی این شهرستان در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار داشته و با معضل کمبود آب موجه هستند به همین جهت کاهش اتلاف آب مدنظر کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی بوده است .

لطفی اضافه کرد : در همین راستا ؛ تلاش می شود انتقال آب از منابع آبی تا مزارع از طریق کانال‌های بتنی و یا لوله گذاری انجام شود تا میزان هدررفت آب در این بخش کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار