۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد

فرماندار تهران با اشاره به اینکه دستگاه های خدمات رسان نسبت به انجام تکالیف قانونی خود در بافت های فرسوده بی تفاوت هستند گفت: ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 13 July 2019

به گزارش تابناک تهران، عیسی فرهادی، صبح شنبه در دومین جلسه ستاد بازآفرینی و نوسازی شهر تهران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ما در تهران، بالغ بر ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و رسیدگی به این حوزه، می‌طلبد که شهرداری تهران به مانند دولت، بافت فرسوده را در اولویت نخست خود مدنظر قرار دهد.

وی افزود: کار در حوزه بافت فرسوده، مجموعه اقدامات بسیار دشواری بوده و همکاری و همراهی مردم، شرط اول آن است‌. در شرط دوم نیز، عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان، نظیر آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های اینچنینی باید خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار قرار دهند که البته این مهم نیز، کمتر اتفاق می‌افتد.

معاون استاندار تهران، خاطرنشان کرد: مسئول این حوزه در پایتخت، شهرداری تهران است و در سایر شهرستان‌های استان نیز، فرمانداران مسئولیت ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده را بر عهده دارند.

فرماندار ویژه شهرستان تهران، یادآور شد: در صورت اجرای این اقدامات در کنار تولید بیشتر مسکن، می‌توانیم شاهد مقاوم‌سازی منازل مسکونی در حوزه ایمنی بلایای طبیعی بوده و مسکن بهتری را برای همشهریان در این مناطق داشت. به عنوان نمونه در یک زلزله، حدوداً ۵ ریشتری در مسجدسلیمان، شاهد تخریب بیمارستان‌ها بودیم و در صورت اتفاقات مشابه در پایتخت با وضعیت بافت‌های فرسوده، تخریب‌های گسترده‌ای در این مناطق خواهیم داشت.

فرهادی، عنوان داشت: بر اساس قانون، باید هرساله به میزان ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده را احیا کنیم و قاعدتاً باید، طی ۱۰ سال آینده تمام این بافت‌ها مورد رسیدگی و احیا قرار بگیرد. البته با روند کنونی، کار سختی در پیش خواهد بود و این اقدامات، باید با هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و شهروندان فهیم تهرانی صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار