حضور دو جوان تهرانی در مسابقات جهانی مهارت

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از حضور دو جوان تهرانی در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 2015 برزیل خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 14 August 2015
امید شاطرزاده و رضا خیری به ترتیب در رشته های جواهر سازی و فناوری اتومبیل در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015 حضور دارند.
وی گفت: این دوره از مسابقات جهانی مهارت در شهر سائوپائولو، کشور برزیل در حال برگزاری است.
خانپور افزود: 17 نفر از تیم اعزامی مهارت کشور برای شرکت در این دوره از مسابقات در 11 رشته فردی و سه رشته تیمی رقابت خواهند کرد.
وی ارتقاء جایگاه ایران در مسابقات جهانی مهارت، کسب تجربه های جهانی داوری مسابقات، تعمیم تجربیات و استاندارهای جهانی به بخش های پژوهشی و آموزشی و ارتقاء کمی و کیفی در فرایند آموزشی را از اهداف حضور در مسابقات جهانی مهارت عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: رشته های مکاترونیک (تیمی دو نفره)، الکترونیک، رباتیک (تیمی دو نفره)، آکواترونیک (تیمی دو نفره)، تهویه و تبرید، جواهرسازی، فناوری اتومبیل، مدیریت شبکه، کاربرد IT در تجارت، طراحی صفحات وب، مهندسی طراحی مکانیک، تاسیسات الکتریکی، جوشکاری و طراحی گرافیک از مهمترین رشته های این دوره از مسابقات است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یکبار برگزار می شود، بیان کرد: برگزیدگان چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت از بین برگزیدگان چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخاب شده اند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی نخبگان مهارتی نیزدر کشور کلید خورده است، گفت: بنیاد ملی نخبگان آیین نامه پشتیبانی از برگزیدگان مسابقات ملی و بین المللی مهارت را تصویب کرده است.
خانپور گفت: بر اساس این مصوبه برگزیدگان رتبه اول تا سوم مسابقات دو سالانه جهانی مهارت و مسابقات سراسری ملی مهارت از مزایای ویژه برخوردار می شوند و طبق این مصوبه آقایان خدمت سربازی را در مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می گذرانند و به عنوان کارشناس مربی یا مربی کارگاه ها و کمک مربی در کنار اساتید کارگاه های آموزشی خدمت سربازی خود را می گذرانند.
چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت از روز21 تا24مرداد ماه امسال برگزار می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فنی
|
United States
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
از مسابقات جهانی مهارت(world skills) اخبار بذارید شرکت کنندگان ایرانی در حال رقابت با شرکت کنندگان جهان میباشند

http://www.worldskillssaopaulo2015.com/en/news/archive/brazilian-minister-education-visits-worldskills-sao-paulo-20/
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار