لزوم استقلال مالی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اتکا بر ثروت‌آفرینی از طریق ایده‌ها

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: جهاد دانشگاهی استان موفق شده است از طریق ثروت‌آفرینی و با به عمل رساندن ایده‌ها به صورت مستقل و بدون اتکا به منابع و بودجه‌های دولتی عمل کند.
کد خبر: ۷۷۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 21 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی :  رضا نقی‌زاده  با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با تاکید بر ظرفیت و توانایی‌های دانشگاهیان توانسته به عنوان یک واحد و بنگاه اقتصادی عمل کند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی موفق شده است از طریق ثروت‌آفرینی و با به عمل رساندن ایده‌ها به صورت مستقل و بدون اتکا به منابع و بودجه‌های دولتی عمل کند که می‌توان اثرات آن را در مرکز رشد جهاد دانشگاهی مشاهده کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی استان با راه‌اندازی پارک علم وفناوری و فراهم کردن زمینه برای تعدادی از فعالیت‌های اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و همچنین راه‌اندازی کلینیک ویژه افراد دیابتی گام‌های موثری در تحقق اقتصاد دانش بنیان برداشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: جهاد دانشگاهی صرفا به عنوان یک نهاد آموزشی مطرح شده و نیاز است که کاربردی شده و در عرصه تولید نیز حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور نباید صرفا مزیت های استانی برای اقدامات پژوهشی، آموزشی و ابتکارات مورد توجه قرار گیرد بلکه باید تحقیقات و نوآوری‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی جهانی انجام شود.

نقی‌زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند با پرورش جوانان بااستعداد در رشته‌های مختلف زیرساختی کشور نقش به سزایی را ایفا کند، عنوان کرد: عملکرد موفق جهاد دانشگاهی به صورت کامل برای عموم مردم تبیین نشده و اغلب با فعالیت‌های انجام یافته آشنایی ندارند بنابراین لازم است در این ارتباط تلاش بیشتر انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار