مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد خبر داد

اعزام ۱۵۷۶ زائر یزدی به سرزمین ‌وحی

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد گفت: یک هزار و ۵۷۶ زائر یزدی در قالب ۱۲ کاروان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.
کد خبر: ۷۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 16 August 2015
به گزارش تابناک یزد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن میررحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته حج برگزار شد، اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار و 500 زائر در قالب 12 کاروان به حج مشرف می‌شوند.

وی افزود: 14 روحانی در این کاروان‌ها حضور دارند و در کاروان‌های 135 نفره، یک روحانی به همراه یک معینه یا معین حضور دارند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد با اشاره به حضور معین و معینه در کاروان‌ها، در ارتباط با نحوه انتخاب معینه و معین، گفت: در صورتی که تعداد بانوان کاروان بیش از 54 درصد باشند، از معینه برای کمک به روحانی استفاده می‌شود.

میررحیمی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که بعثه مقام معظم رهبری برای زائران انجام داده، ارائه محصولات فرهنگی است که در اختیار زائران قرار گرفته و راهنمای خوبی برای زائران در ایام حج است.

وی افزود: بعثه سه جلسه برگزار کرده که از این تعداد دو مورد در ماه مبارک رمضان با حضور اساتید و روحانیون حوزه و دانشگاه و در جوار مزار سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که توسط ستاد حج کشور انجام می‌شود، یزد دو سال مدینه قبل و دو سال مدینه بعد هستند.

میررحیمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این ایام 61 هزار نفر سهمیه دارد که 3 هزار نفر هم این افراد را به عنوان خادمان و مسئولان کاروان‌ها همراهی می‌کنند.

وی در ارتباط با انتخاب روحانیون کاروان‌ها، گفت: سن این افراد باید بین 25 تا 40 سال باشند، همچنین این افراد باید سطح حوزه را تمام کرده و در امتحان‌های ورودی حد نصاب را کسب کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار