کلاه‌برداری با شیوه‌های بخت‌آزمایی در شبکه‌های مجازی

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: اخیراً در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیامی مبنی بر اینکه شماره تلفن شما انتخاب شده و شما برنده جوایز ارزنده زیر شده‌اید، برای مخاطبان ارسال می‌شود
کد خبر: ۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 16 August 2015
به گزارش تابناک نقل شده از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، حسن محمدنژاد اظهار کرد: اخیراً در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیامی مبنی بر اینکه شماره تلفن شما انتخاب شده و شما برنده جوایز ارزنده یک دستگاه خودرو مرسدس بنز و یا یک عدد گردن‌بند الماس برای مخاطبان ارسال می‌شود.
وی در تشریح این موضوع بیان کرد: بعد از این شروع وسوسه‌انگیز و در اختیار گذاشتن کد رهگیری از مخاطب درخواست می‌شود، برای دریافت جایزه خود که با شماره تلفنی که در متن پیام درج شده‌ است تماس بگیرند.
رئیس پلیس فتا مازندران اظهار داشت: برای تحریک هر چه بیشتر به مخاطب اخطار داده می‌شود که اگر تا 24 ساعت آینده تماس نگیرد جایزه به شخص دیگری منتقل می‌شود.
محمدنژاد اضافه کرد: تا اینجا همه چیز به ظاهر خوب پیش می‌رود اما این همه ماجرا نیست بلکه واقعیت چیز دیگری است.
وی تصریح کرد: در واقع این تبلیغات مربوط به شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور است که برای فریب و کلاه‌برداری از هم‌وطنان، شماره‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.
رئیس پلیس فتا مازندران افزود: وقتی شخص با این شماره‌ها تماس می‌گیرد اپراتور با هیجان خاصی شروع به معرفی جوایز و چگونگی نحوه شرکت در این بخت‌آزمایی می‌کند و هزینه‌های این تماس به حساب هم‌وطنان اضافه می‌شود.
محمدنژاد یادآور شد: با قراردادی که بین شرکت مخابراتی ارائه‌دهنده این‌گونه خدمات و شبکه‌های ماهواره‌ای منعقد شده، سود حاصل از این تماس‌ها بین شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی و شبکه‌های ماهواره‌ای تقسیم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این‌گونه شرکت‌ها خارجی هستند و دسترسی به آنها برای شاکیان مقدور نیست.
رئیس پلیس فتا مازندران با هشدار اینکه فضای مجازی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای اعتماد به افراد ناشناس و تبلیغات ناشناس نیست، گفت: هم‌وطنان به هیچ‌وجه نباید فریب این‌گونه تبلیغات اغوا‌کننده و فریبنده را بخورند و در دامی که شیادان برای آنها گسترانده‌اند گرفتار شوند.
محمدنژاد در پایان اظهار کرد: با توجه به افزایش این‌گونه کلاهبرداری‌ها، هم‌وطنان در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش «گزارش وب‌سایت‌های متخلف» گزارش کنند.

چ
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار