مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی:

اصلی ترین وظیفه فرمانداران ایجاد فضای منطقی گفت و گو در شهرستان هااست

مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان شرقی اصلی ترین وظیفه فرمانداران را ایجاد فضای منطقی گفت و گو در شهرستان ها برشمرد و افزود: فرمانداران با تحمل رقیب و با فرصت دادن به افراد و گروه های مختلف با منطق و خردورزی عرصه را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنند.
کد خبر: ۷۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 18 August 2015
به گزارش تابناک تبریز مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارگزاران دولت اعتدال برای اعتلای ایران اسلامی گفت: تزریق امید و نشاط به جامعه از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

رضا استادرحیمی در گردهمایی فرمانداران استان، حل مسایل و رفع خصومت با دنیا را از آثار و نتایج توافق وین دانست و اظهار کرد: ورود به عرصه های سیاسی منطقه از پیامدهای مثبت وین می باشد که جای تدبر دارد و فرمانداران باید در هفته دولت عملکرد و دستاوردهای دولت به رغم موانع و مشکلات زیاد را به مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: ورود به عرصه جدید در سطح جهانی که ظرفیت جمهوری اسلامی را با چرخش گفتمانی و کارآمدی گفت و گو با مقوله ای به اسم مذاکره بدون تهدید و ارعاب به دنیا شناساند، از دیگر آثار مثبت توافق وین است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: وقتی رییس جمهوری در سازمان ملل، جهانی عاری از خشونت را تبلیغ و ترویج می کند و مفاهمه از طریق اجماع بر سر گفت و گو را بهترین راه صلح و ثبات معرفی می کند، ما نیز باید در داخل با همدیگر تعامل و گفت و گو کنیم.

استادرحیمی، خلق فرصت ها را از دیگر دستاوردهای توافق وین اعلام کرد و افزود: مذاکرات فرصت بی نظیری برای افزایش منزلت بین المللی ایران در منطقه بود و مشخص شد که تاثیر گذاری ایران بر سیاست های منطقه ای و معادلات بین المللی تا چه حد بالاست.

وی کاهش سایه جنگ در منطقه و چرخش منایع مالی به سمت کشور را از جمله دیگر دستاوردهای این توافق ذکر کرد و گفت: افزایش امید به زندگی، افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی حاصل توافق وین است که باید در گسترش آن به جامعه و رشد اعتماد عمومی بکوشیم.

استادرحیمی خاطر نشان کرد: به میزانی که اعتماد عمومی در جامعه افزایش یابد فضای سیاسی و عملکرد سیاسی نیز توسعه یافته و منجر به ایجاد نشاط، مشارکت سیاسی و حس مسوولیت شناسی شهروندان می شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت پیش آمده و تعمیم فضای گفت و گو و مذاکره به عرصه عمومی گفت: باید همواره با خرد ورزی پیش رفته و با بالا بردن آستانه تحمل، رقبا و منتقدان را تحمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار