روند ورود گردشگران به گیلان رو به افزایش است

کد خبر: ۷۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 18 August 2015

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از روند رو به افزایش گردشگران به استان خبر داد.

رضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 13 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر از ابتدای امسال تاکنون به گیلان سفر کرده اند و روند ورود گردشگران به استان در حال افزایش است.
وی ، به رشد سه درصدی ورود گردشگران از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به استان اشاره کرد و گفت : مهم ترین دغدغه مسوولان سفر کیفی و اقتصادی برای بهره مندی گروه های ذی نفع جامعه در مقصد است.
وی ادامه داد : فعالیت این اداره کل تنها به مرمت و نگهداری از آثار ملی بسنده نمی شود ؛ بلکه توسعه صنعت گردشگری و فراهم نمودن امکانات مورد نیاز آن از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.
وی ، در آستانه فرا رسیدن هفته دولت با بیان اینکه در سال جاری اقدامات موثری در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و نیز گردشگری انجام شده ، آثار تاریخی مرمت شده گیلان را از فعالیت های برجسته ای خواند که در هفته دولت رونمایی می شود.
وی ، مرمت مسجد حاج صمدخان ، مرمت حسینیه تکیه پرده سر لاهیجان و مرمت خانه عضدی سیاهکل را از اقداماتی خواند که با تلاش فراوان و تخصیص اعتبار از سوی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده و بعنوان میراثی ماندگار برای آیندگان باقی خواهد ماند.
وی ، با تاکید بر حفظ آثار تاریخی گیلان ، این ابنیه را ریشه دار در فرهنگ و هویت مردمان این دیار دانست و تصریح کرد : ساماندهی و تعمیر مورغانه پورد ، مسجد مستوفی و نیز بقعه نصیرعلی کیا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند از جمله اقداماتیست که در آینه هفته دولت متجلی می شوند.
علیزاده به جاده سازی و آسفالت منطقه نمونه گردشگری کیاکلایه در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت : این پروژه زیرساختی در راستای افزایش شمار گردشگر و سرمایه گذار در منطقه اجرا شده است.
وی همچنین گفت : افتتاح کارگاه های مرواربافی در آستانه اشرفیه ، سفال در شهرستانهای رشت و صومعه سرا و نیز مرکز صنایع دستی در ماسوله با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در هفته دولت انجام خواهد شد.
علیزاده، همچنین از تعیین مسیرهای جدید گردشگری با همکاری فعالان بخش دولتی و خصوصی تشکل های صنفی گردشگری در این استان خبر داد.
وی به برنامه ریزی ویژه برای حضور گردشگران در ساحل دریای خزر اشاره کرد و افزود : تا پایان شهریور ماه امسال خدمات مطلوبی برای ارایه به گردشگران در نظر گرفته شده است.
علیزاده با بیان اینکه تلاش شده نیاز بخش خدمات اقامتی ، گردشگری و تفریحی مسافران به گیلان تامین شود ، تصریح کرد : دستگاه های اجرایی و تشکل های صنفی گردشگری برای ارائه خدمات مورد انتظار گردشگران تاکنون مشکلی نداشتند.
75 هتل ، 21 هتل آپارتمان ، 67 مجتمع گردشگری ، 45 مهمانپذیر ، 802 مسافر کاشانه ، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار