دهکده خانواده

دهکده خانواده در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

سید احمد سجادی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دهکده خانواده با هدف کمک به ترویج ازدواج آسان جوانان و زندگی پایدار به زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۷۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 14 November 2019

دهکده خانواده در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

 

سید احمد سجادی افزود: این دهکده در دانشگاه آزاد اسلامی استان مستقر می‌شود و واحد قنات دانشگاه آزاد اراک مسئولیت راهبری موضوعات آن را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: برای این دهکده شاکله‌ای پیش‌بینی شده که تمامی مراحل سنت حسنه ازدواج از نخستین تصمیم تا امور اجرایی، برگزاری آیین و جشن و پذیرایی از میهمانان را  سرویس‌دهی می‌کند و هدف از آن کاهش هزینه ازدواج، توجه به مهارت‌های همسرگزینی و زندگی شاداب و سالم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی  است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آموزش قبل از ازدواج، کانون زندگی پایدار، مشاوره خانوادگی و ارایه الگو زندگی موفق با کمترین هزینه برای زوج‌های جوان در این دهکده پیش‌بینی شده است.

سجادی افزود: راهبرد‌های ترسیمی برای دهده خانواده به گونه‌ای طراهی شده که بعد از ازدواج نیز ارایه خدمات متوقف نخواهد شد و مهارت ورزی و کیفیت زیست سالم تربیت فرزندان و مهار بحران‌ها تا دوران سالمندیدنبال شده و کمک‌های لازم ارایه می‌شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های در زمره گروه‌های مرجع هستند که در کنار تولید و توسعه علم در حوزه‌های پرورشی و راهبری اخلاقی خانواده هم باید سهم موثر ایفا کنند و با راه‌اندازی دهکده خانواده شرایطی مهیا می‌شود که از ظرفیت فضای دانشگاه آزاد در مهار آسیب‌های اجتماعی ترویج ازدواج آسان و اشاعه الگو‌های زندگی سالم و شاد به بهترین شکل بهره گرفته شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برنامه‌های استانداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان است که به تمام مباحث اجتماعی و فرهنگی در روستا و شهر با محوریت کل جامعه هدف توجه دارد.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در ۱۲ شهرستان استان ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار