معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی

وجود ۳۴ هزار معلول در استان مرکزی

نوروزی از وجود ۳۴ هزار نفر معلول در استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۸۰۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 04 December 2019

 

«امیر حجت نوروزی»،  ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و خدماتی به این عزیزان در هفته بزرگداشت مقام معلولین  اشاره کرد و گفت: ۳۴ هزارمعلول ذهنی و جسمی - حرکتی  در استان وجود دارد که آمار قابل توجهی است و به آنان در بخش‌های مختلف خدمات ارایه می‌شود.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی تنوعی از معلولیت‌های وجود دارد، افزود: این معلولیت‌های شامل جسمی، حرکتی، ضایع نخاعی، ذهنی، اوتیسم و سنددروم داون و سایر معلولیت‌های که در دسته بندی و طبقه بندی انواع معلولیت‌ها وجود دارد.

 

وی با توجه به اینکه دامنه حدود ۳۴ هزار نفر را در استان مرکزی معلولین تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از این عزیزان در شهر اراک زندگی می‌کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های مختلف این سازمان در حوزه معاونت توانبخشی ادامه داد: بحث ارایه خدمات به این عزیزان از جمله افزایش خدمات حمایتی و معیشتی به خصوص اجرای مواد قانونی، قانون حمایت از افراد داری معلولیت هم در کشور و هم در استان مرکزی شاهد بودیم

 

نوروزی ارایه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی، توانمند سازی عزیزان معلول در جهت ایجاد اشتغال و هم مسکن این عزیزان و افزایش کمک‌ها و مستمری و خدمات ریالی خدمات بهزیستی به افراد دارای معلویت در کشور را از دیگر خدمات این سازمان دانست.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی همچنین به ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی برای خانوار‌های با ۲ عضو معلول اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در شاخص مذکور توانسته رتبه برتر کشور را کسب کند.

 

این مقام مسئول همچنین به وجود سه هزار و ۶۴ معلول شدید و خیلی شدید در استان مرکز اشاره کرد و افزود:این عزیزان کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند و رقم حق پرستاری از معلولان نیز به ۲ برابر و نیم افزایش یافته است.

 

نوروزی افزود: به زودی ۶ مرکز توسط بهزیستی استان شامل مرکز جسمی و حرکتی شبانه‌روزی، خانه کوچک، مرکز مدیریت در منزل در استان راه‌اندازی می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار