نخبگان باید مدیریت تحولات را بدست بگیرند

کد خبر: ۸۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 23 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بنیاد ملی نخبگان در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد کلید اصلی توسعه یافتگی کشور را تربیت نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد بستری مناسب برای استفاده از توان بالقوه نیروهای انسانی کشور است و اگرچه وظیفه تربیت نیروهای انسانی برعهده آموزش و پرورش و آموزش عالی است اما هدایت کنندگان قطار توسعه کشور افراد خاص یا همان نخبگان هستند.

غلامعلی منتظر   با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مدیریت تحولات کشور باید در دست نخبگان باشد، افزود: برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برمبنای آینده نگری و پرورش یک نسل است که افق 1424 را برای دستیابی به این فرموده مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌ایم و برای آن در بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی شده است.

ویخاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد فضایی در کشور است که نخبگان و سرآمدان کشور بتوانند مدیریت تحولات را در آینده در دست بگیرند.

منتظر با بیان اینکه یک تا 2/1 درصد جمعیت متوازن یک منطقه را افراد خاص و سرآمد تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: جمعیت ایران نیز یک توزیع متوازان و به‌هنجار دارد و براساس این نرم باید حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور افراد نخبه و سرآمد باشند.

وی بیان کرد: نگاه بنیاد نخبگان، ملی است و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این بنیاد مبتنی بر نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بنیاد ملی نخبگان از پوشش برنامه‌های بنیاد برای تمام عرصه‌های علم و فناوری، فرهنگی و دانشگاهی خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان همچنین در زمینه‌های ادبی، هنری، قرآنی و حوزی برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است.

منتظر با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر نباید منحصر به آزمون‌هایی مانند کنکور و المپیادهای علمی بماند، اظهار کرد: در تعریفی کلی می‌توان گفت که نخبه فردی است که اثرگذاری ویژه‌ای در جامعه خود داشته باشد و البته کسانی که از طریق این آزمون‌ها شناسایی می‌شوند، استعداد برتر هستند و مسیر نخبگی را طی می‌کنند.

وی افزود: باید در هر نقطه‌ای از ایران که احساس کنیم فردی می‌تواند این اثرگذاری ویژه را در جامعه داشته باشد، شناسایی کنیم و بنیاد به دنبال ایجاد بستر اثرگذاری این افراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار