شهردار رشت در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات و جمعی از مدیران روزنامه های گیلان: رسانه ها می توانند سطح مطالبه گری جامعه را افزایش دهند

تابناک / شهردار رشت در دیدار با مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و برخی از مدیران روزنامه های استان، از آنها خواست تا با پرداختن به وعده های داده شده مدیران شهری، سطح مطالبه گری افراد جامعه و زمینه ارائه خدمات اجتماعی را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 07 February 2020
 
  تابناک / شهردار رشت در دیدار با مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و برخی از مدیران روزنامه های استان، از آنها خواست تا با پرداختن به وعده های داده شده مدیران شهری، سطح مطالبه گری افراد جامعه و زمینه ارائه خدمات اجتماعی را افزایش دهند.
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی در این نشست که با حضور دکتر احمد رمضانپور، محمدحسن علیپور و علیرضا قانع برگزار شد، تاکید کرد: مطبوعاتی ها باید برای اینکه به وظایف خود خوب عمل کنند به جریانات سیاسی روز، دقیقاً مسلط باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مطبوعات می خواهند در توسعه شهری موثر و مفید باشند باید حرف دل مردم را به مسئولان انتقال دهند و نقطه نظرات مسئولان را هم به سمع و نظر مردم برسانند.

شهردار رشت سپس افزود: فعالیت درست و اصولی رسانه ها نه تنها سبب گریز سرمایه گذار و سرمایه از شهر نمی شود بلکه می تواند عاملی برای جذب سرمایه به شهر با نشان دادن توانمندیهای شهر و وحدت و هماهنگی مسوولان شهری، باشد.

دکتر حاج محمدی در زمینه جذب سرمایه به شهر، حضور و فعالیت سرمایه های انسانی و مدیریتی را نیز محصول نوع نگاه رسانه ها نیز دانست و گفت: اگر ما می خواهیم از وجود سرمایه های کاربلد انسانی در شهر بهره مند شویم، راهش این نیست که زمینه های دلزدگی و کدورت را ایجاد و ترویج کنیم.

وی در پایان از همکاری و همراهی رسانه های گروهی با مجموعه مدیریت شهری نیز قدردانی کرد و گفت: مدیران شهری از هر گونه نقد و انتقاد سالم بهره استقبال می کنند اما باید دانست که مرزی معنادار بین نقد و تخریب نیز وجود دارد.

در ابتدای این نشست هم کریم خورسندی به عنوان مدیر عامل خانه مطبوعات استان گیلان با بیان آماری گذرا از وضعیت مطبوعات استان گفت: گیلان با داشتن ۱۰ روزنامه، ۵۴ هفته نامه، ۱۵۰ نشریه دو هفته نامه، دوماهنامه، فصلنامه تخصصی از استانهای پیشرو مطبوعات کشور است.

وی افزود: این استان ۱۷۶ پایگاه خبری دارای مجوز دارد که همه اینها ظرفیت فراوان گیلان در زمینه فعالیتهای رسانه ای را نشان می دهد.

خورسندی گفت: در شرایط اقتصادی موجود رسانه های گیلان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و با تنگناهای بسیاری روبه رو هستند.

علیرضا قانع هم در سخنانی با اشاره به همکاری موثر و مفید رسانه های گروهی استان با مدیریت شهری گفت: مطبوعاتی های شناسنامه دار گیلان و همینطور پایگاه های خبری مجوزدار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی ویژه معناداری با شهرداری رشت دارند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت همچنین تاکید کرد: در کمتر مطبوعه یا رسانه ای در استان می بینیم که رد پای مطالب، خبرها، گزارشها یا تحلیلهای مرتبط با شهرداری و مدیریت شهر رشت وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مطالبی که با قصد و غرض مشخص، به دور از انصاف و با فاصله گرفتن از اهداف حرفه ای مطبوعات که با هدف تخریب در رسانه های استان درج می شود، بسیار اندک است و اهداف نویسندگان اینگونه مطالب هم به سادگی قابل درک و فهم بوده و خوانندگان آگاه به خوبی فرق تحلیل و نقد را از تخریب در می یابند.

سپس محمدکاظم شکوهی راد مدیر مسئول روزنامه گیلان امروز، ابراهیم بهمنی جلالی مدیر مسئول روزنامه نسیم و حسن جعفری سردبیر روزنامه آوای شمال نظرات خود را درباره چگونگی ارتباط روزنامه ها با شورا و شهرداری مطرح کردند و در پایان هم‌ دکتر احمد رمضانپور و محمدحسن علیپور هم به بیان نظراتشان پرداختند.

 

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: مطبوعات پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند. مردم انتظار دارند مطبوعات مسائل و مشکلات آنها را مطرح کنند و مدیران هم تلاش می کنند از این ابزار برای ایجاد ارتباط با مردم بهره ببرند.

دکتر رمضانپور گفت: خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل قانونی مطبوعاتی می تواند بهترین نقش را در شکل گیری فضای سالم مطبوعاتی از طریق

آموزش دست اندرکاران مطبوعات ایفا کند.

وی تاکید کرد: نقش خانه مطبوعات در توسعه مطبوعاتی که قطعاً به توسعه شهر هم کمک می کند، انکار ناپذیر است.

محمدحسن علیپور هم گفت: امروز شهرمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش است و این آرامش را رسانه ها به شهر هدیه می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: رسانه ها بایستی از تخریب بپرهیزند و در جهت توسعه و عمران شهر گام بردارند.

وی ادامه داد: رسانه های گروهی اگر به وظایف خود عمل کنند می توانند خیلی کمک حال مدیران شهری باشند.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار