رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

صدور پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان سمنان رشدی ۸۰ درصدی داشته است

به گزارش تابناک سمنان: مهدی میرکو رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۷ پروانه و گواهی تحقیق و توسعه در استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 25 April 2020

تحقیق و توسعه Research and Develpment | تعاریف تحقیق و توسعه ...

 

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ، تعداد 15 فقره پروانه و 32 فقره گواهی تحقیق وتوسعه ( R&D) در استان صادر گردیده که در مقایسه بامدت مشابه در سال 1397 از رشد 80 درصدی برخوردار می باشد.

وی تصریح کرد: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

مهدی میرکو اضافه کرد: در طول12 ماهه سال 1398 ،تعداد 16 فقره جواز ، پروانه و تمدید پروانه فنی و مهندسی صادر گردیده که مشتمل بر تعداد 8 جواز فنی و مهندسی و همچنین تعداد 6 پروانه فنی و مهندسی و تعداد 2 تمدیدپروانه می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 ، 70درصد افزایش داشته است.

میرکو خاطرنشان کرد: مجوز های فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده های نو و خلاقانه در زمینه های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می گردد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط 2 روز کاری صادر می گردد . همچنین کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند .

وی همچنین اظهار داشت: اداره آموزش سازمان صمت استان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکتهای تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه تحقیق وتوسعه در اسرع وقت میباشد تا انشاالله بزودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحدهای تحقیق وتوسعه شاهد پیشرفت وتعالی استان سمنان باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار