آب میوه غیراستاندارد مصرف نکنید

کد خبر: ۸۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 30 August 2015

مدیرکل استاندارد البرز با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع نوشیدنی ،درخصوص عرضه و فروش آب میوه بدون نشان استاندارد در حاشیه خیابان ها و جاده ها هشدار داد.

فتانه شکرالهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: با توجه به فصل گرما و نیز شکایت های مردمی از عرضه و فروش آب میوه بدون نشان استاندارد در حاشیه خیابان ها و جاده ها ، این اداره کل به مصرف کنندگان توصیه می کند از مصرف آب میوه غیراستاندارد و غیربهداشتی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: بازرسان اداره کل استاندارد البرز در صورت مشاهده عرضه آب میوه غیر بهداشتی و غیراستاندارد اقدام به جمع آوری آن خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم می توانند در صورت اطلاع از اسامی و محل تولید و توزیع مواد غذایی غیراستاندارد ، از طریق سامانه تلفنی 1517 به این اداره کل ، اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

مدیر کل استاندارد البرز یادآور شد: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی گفت: طبق قانون تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تراز استاندارد یا بدون علامت استاندارد ملی ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار