سرانه فضای سبز فومن ۲.۴ متر مربع است

کد خبر: ۸۹۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 01 September 2020

 

سرانه فضای سبز فومن ۲.۴ متر مربع است

شهردار فومن گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند فومنی ۲.۴ مترمربع است.

رضا محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فومن دو پارک و پنج بوستان دارد. که شامل پارک شماره یک شهرک امام خمینی (ره) و پارک کودک، بوستان شهرک آیت الله بهجت (ره)، بوستان مفاخر، بوستان کوی فرهنگیان، بوستان شهر بیجار و بوستان برنج است.

وی افزود: پارک کودک فومن با داشتن انواع مجسمه‌های بی نظیر و تاریخی، فضای زیبا، سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال گذشته پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران بوده است.

شهردار فومن بیان اینکه همه پارک‌های این شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده است، اضافه کرد: ورودی و خروجی‌های پارک‌ها طوری طراحی و ساخته شده تا افراد معلول بتوانند به راحتی در آن‌ها تردد کنند.

محمدی کل مساحت فضای سبز این شهر را ۸۴ هزار و ۵۲۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون، به منظور زیباسازی فضای سبز شهری ۶۰۰ جعبه گل فصلی همچون شمشاد، جعفری، بنفشه، قرنفول، همیشه بهار، گل رز، مینا و تعداد ۹۰۰ اصله نهال از گونه مگنولیا، یاس هلندی و نارنج در شهر فومن کاشته شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از گل‌های فصلی در داخل خزانه گلخانه شهرداری پرورش داده و بعضی از گونه‌ها خریداری می‌شوند.

شهردار فومن، ادامه داد: فضای سبز شهر فومن به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود.

محمدی، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون برای احیا، بازسازی، زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبزی شهری فومن حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: درختان در پاییز و زمستان هرس و فرم دهی می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده است و فضای سبز نیز در سال، پنج مرحله سمپاشی می‌شود.

شهردار فومن، خاطرنشان کرد: ۱۰ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با ۳۵ هزار و ۸۴۱ نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار