اجرای کشت دوم در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری رودسر

کد خبر: ۹۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 08 September 2015
رشت - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به سطح زیر کشت دوم سال گذشته در 500هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان بواسطه پدیده خشکسالی، این رقم در سال جاری را با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در سطح حدود سه هزار هکتار اعلام کرد.
[اجرای کشت دوم در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری رودسر]

احسان اله مشتاق روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این میزان بیش از دو هزار هکتار به پرورش راتون (تولید دوباره برنج)و یک هزار هکتار دیگر نیز برای کشت سبزیجات برگی و غده ای ، شبدر علوفه ای و کشت حبوبات شامل لوبیا و باقلا اختصاص یافته است.
وی از کشاورزان خواست با توجه به زمان مناسب کشت دوم محصولات به منظور افزایش درآمد خانوار نسبت به اجرای این طرح مبادرت کنند.
وی در ادامه از پایان یافتن عملیات درو و برداشت برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کار برداشت برنج در این شهرستان که از اوائل مرداد ماه آغاز شده بود هم اکنون به پایان رسیده است.
مشتاق اضافه کرد: امسال در سطح 10هزار و 700هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان 50هزار تن شلتوک تولید شده که بیش از 60درصد آن به برنج سفید تبدیل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه در این شهرستان 13هزار خانوار در تولید برنج اشتغال دارند بیان کرد: پنج درصد برنج تولیدی استان را شهرستان رودسر به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، در این شهرستان ارقام محلی برنج همچون هاشمی ، علی کاظمی ، دیلمانی و ارقام پرمحصول کشت می شود.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار