بهره‌برداری از دو کتابخانه درفردیس پس از 20 سال انتظار

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس گفت: پس از ۲۰ سال دو کتابخانه عمومی با نام‌ کتابخانه‌ عمومی المهدی(عج) و کتابخانه قاصدک به عنوان اولین کتابخانه کودک و نوجوان استان البرز در شهرستان فردیس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 17 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» سید عباس طباطبایی در حاشیه مراسم افتتاح این دو کتابخانه که هم اکنون با حضور سرپرست کتابخانه های عمومی البرز و مسؤولان شهرستان در حال برگزاریست، گفت: این دو کتابخانه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و همکاری مدیریت شهری فردیس و هیأت امنای مسجد جامع المهدی، با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان امروز پس از ۲۰ سال از ساخت آخرین کتابخانه در شهرستان به بهره‌برداری رسید و تا رسیدن به سرانه استاندارد کتابخانه بر اساس جمعیت موجود، به ۱۵ کتابخانه دیگر در شهرستان نیاز داریم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی فردیس افزود: ساختمان کتابخانه المهدی(عج) با مساحتی بیش از ۲۵۰ مترمربع توسط هیات امنای مسجد جامع المهدی(عج) و دفتر امام جمعه شهرستان فردیس در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌ها قرارگرفته که پس از تجهیز و نوسازی آماده بهره‌برداری شد.

طباطبائی با یادآوری اینکه کتابخانه قاصدک اولین کتابخانه تخصصی کودک در استان البرز است، اظهار کرد: کتابخانه قاصدک با مساحت ۱۵۰ متر مربع توسط شورای اسلامی و شهرداری فردیس بصورت حق انتفاع ۱۵ ساله در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان البرز قرار گرفته و این فضا توسط اداره کتابخانه ها تکمیل، تجهیز و آماده‎سازی شده است.

وی با اشاره به جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس، گفت: این شهرستان تاکنون فقط ۴ باب کتابخانه نهادی داشته است و راه‌اندازی این دو باب کتابخانه می تواند بخشی از کمبود سرانه مراکز فرهنگی را جبران کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار