مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام

تسهیلات کرونا به ۸۴۲ فعال صنایع دستی ایلام پرداخت شد

شنبه زاده از پرداخت تسهیلات کرونا به ۸۴۲ فعال صنایع‌دستی در سه ماهه پاییز امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 05 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: در سه ماهه پاییز امسال تعداد هنرمندان صنایع‌دستی ثبت نام شده در سامانه خسارت کرونا ۹۶۵ نفر بوده که تا کنون به ۸۴۲ نفرمبلغ ۵۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است و پرونده‌های دیگرمتقاضیان برای دریافت تسهیلات در حال بررسی است.

او با بیان اینکه صنعتگران بیمه نشده هم می‌توانند تسهیلات کرونا دریافت کنند، افزود: صنایع دستی همواره به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی ازاولویت‌های این اداره‌کل بوده است چرا که صنعت دستی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با توجه به اینکه اشتغالزایی صنایع‌دستی در استان در شرایط کنونی از بقیه بخش‌ها بیشتر است و با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه مهم داشته باشیم.

شنبه‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در این حوزه در استان مشغول به کار هستند و اگر مسئولان کمک کنند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشتغالزایی این حوزه جهش خوبی خواهد داشت./ح

 

باشگاه خبر نگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار