افتتاح اولین موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی در یزد

اولین موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی در استان به مناسبت دهه مبارک فجر توسط سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 02 February 2021

«عماد تشکری» سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در حاشیه این مراسم، موسسات کاریابی بین المللی را به عنوان یکی از مراجع غیر دولتی دانست و افزود: این موسسات با عقد قراردادی قانونی متقاضیان را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر هدایت و راهنمایی می کنند.

وی با اشاره به نوع فعالیت و وظایف کاریابی بین المللی گفت: ثبت نام از متقاضیان کار جهت به کارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه ای جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت های شغلی مناسب در خارج از کشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از وظایف و فعالیت های مهم یک موسسه کاریابی بین المللی محسوب می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص تعداد کاریابی های بین المللی مجاز در کشور، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر سال لیستی از دفاتر دارای مجوز را منتشر می‌کند که در حال حاضر ۱۷۲ موسسه در ایران دارای مجوز رسمی برای کاریابی در خارج از کشور هستند و امروز شاهد افتتاح اولین کاریابی خارجی در استان یزد به نام ایساتیس به مدیریت فنی «صفورا بحرالعلومی» هستیم که کشور هدف این کاریابی، کانادا است.

 تشکری در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد تعداد ۲۹ کاریابی داخلی وجود دارد که از این بین هشت کاریابی صرفا به صورت الکترونیکی، ۱۵ کاریابی به صورت فیزیکی و ۶ کاریابی به صورت فیزیکی و مجازی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار