افتتاح 308 طرح جهاد کشاورزی در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از افتتاح ۳۰۸ طرح جهاد کشاورزی استان در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 03 February 2021

مهرداد مرادمند در نشست خبری با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان گفت: در تولیدات گیاهی ۲۱۵۰ هکتار گلخانه احداث شده و سالانه ۲۰۰ هکتار نیز افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه سالانه۲۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای بسته بندی و روانه بازار می‌شود بر استاندارد سازی محیط کشت تاکید کرد و افزود: کشاورزان با توجه به شرایط کم آبی باید در مصرف انرژی و آب صرفه جویی کنند.
مهرداد مرادمند استان اصفهان را سرآمد کشور در ساخت گلخانه دانست و گفت: در این استان، ۲۱ شرکت فعال در زمینه ساخت گلخانه داریم.
رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در استان اصفهان در سطح ۲۵۰۰ هکتار گیاهان دارویی کشت می‌شود افزود: با احداث باغ مادری هم موفق به تولید۲۵۰۰ نهال شناسنامه دار میوه شدیم که به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه بذر هم ۵ شرکت معتبر در اصفهان فعالیت دارد افزود: در حال حاضر به میانگین ۶۰ درصد باردهی و همچنین تکنولوژی بذر هیبرید رسیده ایم که موفقیت بزرگی است.
مهرداد مرادمند با بیان اینکه جوجه ریزی مرغداری‌ها در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد گفت: برای افزایش تقاضای مرغ و تخم مرغ پایان سال، هیچ نگرانی وجود ندارد و در زمینه پرورش بوقلمون به رتبه اول کشور رسیده ایم.
وی افزود: امسال۵۸۰ دستگاه تراکتور با تسهیلات ارزان به کشاورزان استان واگذار شده است.
مرادمند با بیان اینکه ۳۲۸ طرح در استان آماده افتتاح است افزود: نیمی از هزینه اجرای این طرح‌ها را بخش خصوصی و مابقی با تسهیلات ۱۰۷ میلیارد تومانی راه اندازی شده که با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار