برداشت گندم و کلزا در شادگان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت محصول گندم ، کلزا و جو از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 10 April 2021

خلیل منعیات  اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان به کشت گندم، چهارهزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو و یکهزار و ۲ هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یافت.
وی افزود: با ورود به موقع کمباین‌ها و شرایط جوی مناسب کار برداشت گندم، جو و کلزا از هفته جاری در زمین های کشاورزی شادگان آغاز شد.

منیعات به فعالیت ۴۰ دستگاه کمباین در زمین‌های کشاورزی شادگان به منظور برداشت محصول اشاره کرد و گفت: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول تعداد کمباین‌ها در این شهرستان به ۱۴۰ دستگاه افزایش می باید.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: با توجه به اینکه کمباین‌ها مهاجر و غیر بومی هستند از رانندگان آنها تست پی سی آر گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست اجازه فعالیت خواهند شد.

وی افزود:چهار مرکز خرید محصولات پاییزه در دهستان‌های دارخوین، عبودی، آبشار و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.
آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی این منطقه به شمار می روند.
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را به مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار