بیش از ۹۷هزار تن گندم و کلزا در خوزستان به صورت تضمینی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۹۷هزار و۴۲۲تن گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان از شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی (۲۲فروردین) تاکنون به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 18 April 2021

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۹۷هزار و۴۲۲تن گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان از شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی (۲۲فروردین) تاکنون به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود:از این میزان خرید ۷۴هزار و ۷۲۹تن مربوط به گندم و ۲۲هزار و ۶۹۳تن مربوط به دانه روغنی کلزا بوده است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی این ۲ محصول همچنان ادامه دارد پیش بینی کرد حدود۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی ۴۰هزار ریال و کلزا ۱۱۰هزار ریال تعیین شده است ولی احتمال اینکه تغییراتی در قیمت خرید تضمینی گندم اعمال شود زیاد است.
عملیات برداشت خوشه‌های زرین گندم از سطح ۵۷۰هزار هکتار مزارع آبی و دیم خوزستان و بیش از ۷۰هزار هکتار مزارع کلزا از ۲۲ فروردین ماه ابتدا از مناطق جنوبی و جنوب شرقی خوزستان شروع شد وهم اکنون در بیشتر مناطق استان برداشت این ۲ محصول در حال انجام است.
پیش بینی شده گندم و دانه روغنی کلزا در یک فرایند ۴۰روزه از شروع عملیات برداشت به نرخ تضمینی خریداری شود.
برای برداشت گندم و کلزا از ۲ هزار و ۵۰۰دستگاه کمباین مهاجر و بومی به کار گرفته شده است.
بنابر اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، این استان امسال برای دهمین سال متوالی مقام نخست در تولید و خرید تضمینی گندم کشور و رتبه دوم تولید دانه روغنی کلزا را کسب کند.
پیش بینی شده تا اوایل تیرماه سال جاری در مجموع ۵.۵میلیون تن محصولات پاییزی در خوزستان شامل گندم ، جو ، دانه روغنی کلزا ، چغندرقند ، سبزی ، محصولات صیفی و جالیزی از مزارع خوزستان برداشت شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، شیلات و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال مقام نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار