70تن انگور یاقوتی از تاکستان های گراش برداشت می شود

حسن مرادی اظهار داشت: بیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ تن انگور یاقوتی نوبرانه از تاکستان های گراش برداشت و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۹۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 19 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت : برداشت انگور یاقوتی هر ساله از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

حسن مرادی چهارشنبه  اظهار داشت: بیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ تن انگور یاقوتی نوبرانه از تاکستان های گراش برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: نیاز آبی کم و تولید محصول نوبرانه از مهمترین دلایل انتخاب انگور یاقوتی در برنامه تغییر الگوی کشت این شهرستان است.

مرادی افزود: بخش عمده محصول نوبرانه گراش به بازار و میدان های تره بار در شیراز، اصفهان و تهران ارسال می شود.

برداشت انگور یاقوتی (دردانه سیاه) از دل کویر و زمین های خشک در مناطق جنوبی فارس از جمله گراش در حالی آغاز شده که همواره به دلیل نبود سردخانه و کارخانه های تولید فرآوری این محصول، کشاورزان و باغداران را مجبور به فروش فوری آن در بازار می کند.

این معضل و نبود کارخانه های فرآوری و سردخانه باعث شده که برخی دلالان و افراد سودجو محصول را با قیمت پایین و ناچیز از کشاورز بخرند و با قیمتی چند برابر در بازار و میدان های میوه و تره بار استان فارس و یا کشور بفروشند.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار