منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت احیا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های بخش خلجستان بهره ببریم گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت های لازم در آینده شاهد توسعه بیشتر این بخش باشیم.
کد خبر: ۹۶۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 24 May 2021

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی پس از بازدید استاندار و هیئت همراه از بخش خلجستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر چند پروژه به بهره برداری رسید، چند پروژه کلنگ زنی شد و البته بازدید از چند پروژه نیمه تمام که در حال اجرا است و إن شاء الله به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود در دستور کار بود.

وی اضافه کرد: کلنگ زنی احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی برای شهر دستجرد به عنوان مخزن آب شماره دو این شهر انجام شد تا این شهر بر اساس افزایش جمعیت خود دارای منبع آب مناسبی باشد، ضمن آن که یکی از بازدیدهای امروز هم مربوط به دهکده گلخانه ای کوثر بود که در آن ۸ گلخانه افتتاح شد تا امکان استفاده از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در آن ها ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، کلنگ زنی مجموعه گردشگری میدانک را از دیگر برنامه های امروز سفر استاندار و هیئت همراه به بخش خلجستان عنوان کرد و یادآور شد: امروز بازدیدی هم از  منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت انجام شد، بویژه آن که این پروژه نزدیک به مرحله افتتاح است.

وی افزود: دو سال قبل بود که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان جلسه ای در این منطقه داشت و بحث راه دسترسی، برق و مخابرات منطقه حل شد، اما همچنان بحث ایمنی راه، گاز و ارائه تسهیلات بانکی تکلیفی باقی مانده است که مقرر شد تا در ماه های آینده نهایی شود تا این منطقه به عنوان منطقه ای واجد ویژگی های خاص طبیعی به بهره برداری برسد و پذیرای گردشگران داخل و خارج از استان باشد.

بهشتی با تصریح بر این که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های  کشاورزی و گردشگری خلجستان بهره ببریم ابزار امیدواری کرد با تکمیل و افتتاح این زیرساخت ها در آینده شاهد توسعه بخش خلجستان باشیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای دسترسی منطقه نمونه گردشگری به گاز با طراحی مسیر انجام شده و منابع استانی تخصیص یافته به آن ۸ میلیارد تومان خواهد بود، ضمن آن که ایمنی این مسیر نیز در چند فاز در نظر گرفته شده که در فاز اول ۳ میلیارد تومان برای ایمنی راه و یک میلیارد تومان هم برای بحث روشنایی هزینه خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار