گزارشی از مرکز ۱۱۸:

آیا میدانید که هر اپراتور در مرکز ۱۱۸ همدان در طول روز چند تلفن را پاسخ میدهد؟

سامانه ۱۱۸ از سال ۴۰ تاکنون پاسخگوی تماس مشتریان حقیقی و حقوقی است وبیش از روزانه ۱ میلیون و ۴۰۰هزار تماس را از سراسر کشور پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 03 June 2021
 10ها زن و مرد در سه شیفت کاری صبح، عصر و شب پشت میز نشسته‌اند. ناخودآگاه یاد دوران مدرسه می‌افتی که چندین دانش‌آموز پشت میز می‌نشستند با این تفاوت که در این مکان همه مشغول پاسخ‌گویی به تلفن هستند. اینجا مرکز سامانه ۱۱۸ است.

به گزارش تابناک همدان، این سامانه در ابتدا فقط اطلاع رسانی مشتریان حقوقی را انجام میداد. اما چندسالی است که ۱۱۸ پاسخگوی نیاز مشتریان حقیقی نیز است؛ به این معنا که همه افراد از تمام صنوف میتواند از خدمات این سامانه استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. با توجه به امار به دست امده در سال ۹۹در کل کشور ۲ هزار و ۳۸۰ نفر پاسخگوی سامانه ۱۱۸ هستند. همچنین میانگین پاسخگویی هر اپراتور در روز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تماس متغیر است.

 کل تماس‌های دریافتی ۱۱۸ در سال گذشته، مجموعا ۴۴۵ میلیون تماس بوده است طبق امار به دست آمده، بیشترین دریافت تماس از استان تهران و کمترین میزان تماس از استان ایلام است

در پاسخ به این سوال که با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری سیستم سرچ‌های اینترنتی، تماس‌های دریافتی ۱۱۸ کم شده است یا خیر باید گفت؛ پیش بینی این بود که تعداد تماس‌ها کاهش یابد و این اتفاق هم افتاد و ما شاهد کاهش ۵ درصدی تماس‌های دریافتی بودیم، اما باتوجه به حجم بالای تماس‌ها هنوز ۱۱۸ مشتریان زیادی دارد.

متاسفانه نزدیک ۵ درصد از تماس‌های دریافت شده توسط ۱۱۸ مزاحمان تلفنی هستند که بیشتر مواقع کودکان برای سرگرمی مزاحمت ایجاد میکنند، اما بهتر است مزاحمین تلفنی بدانند که اپراتور‌ها با ارسال شماره مزاحم در لیست سیاه سامانه ۱۱۸، این امکان را به شرکت مخابرات می‌دهند که شماره مزاحم پیگیری و به مراجع قانونی ارجاع داده شود 

در استان همدان اپراتور‌های مرکز ۱۱۸ هم اکنون بصورت دورکار پاسخگوی مشترکین هستند گفتنی است در کل استان ۴۷ نفر پاسخگواند که ۳۷ نفر ان‌ها در مرکز همدان، ۴ نفر درشهرستان تویسرکان و۶ نفر در شهرستان ملایرمشغول به کارند طبق آمار تعداد تماس‌های ارسالی به سامانه ۱۱۸ در اردیبهشت ۱۴۰۰ (۵۳۰۰۲۰) تماس بوده است که با توجه به تماس‌های بسیار زیاد و کمبود نیرو در سطح استان به طور میانگین هر اپراتور ۴۰۰ تا ۶۰۰ تماس تلفنی را پاسخگویی میکند.

روابط عمومی مخابرات منطقه همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار