حل بخشی از مشکلات صنایع اصفهان با مشارکت کارآفرینان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بخشی از چالش‌ها و مشکلات صنایع و کارفرمایان این استان را می‌توان با مشارکت کارآفرینان حل کرد.
کد خبر: ۹۷۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 14 June 2021

کامران کلانی مهابادی با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات صنایع به راحتی با همکاری و هم افزایی قابل حل است و بر اساس بررسی و تجربه شخصی، تنها در برهه‌هایی موفق بودیم که هم افزایی کردیم.

وی تاکید کرد: کانون کارآفرینی باید این مسائل و مشکلات را شناسایی و در قالب یک سری رویدادهای تقاضا محور استارتاپی حل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها هم موجود است و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید آمادگی کمک به این طرح ها را دارند.

به گفته وی، این مسائل را در قالب رویدادهایی هم می‌توان بررسی کرد و به‌عنوان مثال راه حل مشکلات صنایع فلزی را با فراخوان و مشارکت ایده‌های نو و جدید افراد متخصص از طریق فضای مجازی فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط گیری مستمر و موثر با همه ارکانی که به نوعی در توسعه کارآفرینی نقش دارند از جمله دفاتر یا کانون‌های کارآفرینی سایر استان‌ها، دستگاههای دولتی، وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در این راه به کارفرمایان استان اصفهان کمک کنند.  

کلانی بیان کرد: مطالعات گسترده‌ای در زمینه شناسایی مزایای نسبی در استان انجام شده و به‌عنوان مثال طرح اصلاح الگوی کشت در اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و مرکز تحقیقات بخش کشاورزی تدوین شده و پیشران‌های توسعه هم توسط سازمان برنامه در هفت منطقه در حوزه های شهری و روستایی این استان مشخص شده است که بخشی از این برنامه‌ها به‌صورت مطالعات انجام شده و باید از طریق همکاری و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف به آن دست پیدا کرد.

وی افزود: کارآفرینی تنها به معنا و مترادف ایجاد اشتغال نیست اما با تقویت حوزه کارآفرینی می‌توان بخشی از مشکل اشتغال استان را حل کرد.

آیین نامه احراز مشاغل سخت و زیان آور به کارفرماها لطمه وارد می‌کند 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: آیین نامه بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور در وضعیت موجود به کارفرماها لطمه وارد می‌کند.   

وی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به کارفرمایان کمک بزرگی به آنها می‌کند.

کلانی ادامه داد: بعضی مواقع در قالب یک گزارش نیمه کارشناسی ضعیف یا در سطح متوسط، ۱۰ شغل را در یک کارخانه سخت و زیان آور اعلام می‌کنیم و پس از آن کارفرما باید تا سالان سال تاوان این مساله را به صندوق تامین اجتماعی بپردازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه باید به کارفرمایان کمک کنیم افزود: اتاق بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی استان با ارائه آموزش به کارفرمایان و دادن یک سری اطلاعات به این افراد در هنگام مراجعه تیم اندازه گیری کننده عوامل زیان آور در محل،از ضرر بی‌جهت آنها جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار