تصویب طرح جامع حمل و نقل بار کلانشهر اصفهان

مدیرکل امور فنی استانداری اصفهان گفت: طرح مطالعات جامع حمل و نقل بار کلانشهر اصفهان موفق به دریافت مُصوبه نهایی شورای ترافیک استان شد.
کد خبر: ۹۷۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 15 June 2021

حمیدرضا امیرخانی افزود: این طرح برای دریافت مُصوبه نهایی به شورای عالی ترافیک وزارت کشور ارسال می‌شود که با تصویب آن، کلانشهر اصفهان پس از قم دارای طرح جامع حمل و نقل بار به عنوان یک نیاز اساسی در کشور خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح به برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر شهری در حوزه حمل و نقل بار و ساماندهی، ایمنی ترددها و مباحث ترافیکی منجر می‌شود.

مدیرکل فنی استانداری اصفهان با بیان‌اینکه طرح‌های جامع بطور معمول طرح‌های بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ ساله هستند، گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها به عنوان سند مرجع می‌تواند کمک بسیاری به رفع نواقص و مشکلات فعلی در حوزه حمل و نقل بار در کلانشهر اصفهان کند.

وی با اشاره به مصوبه دوم این شورا مبنی بر بررسی طرح جامع ترافیک حمل و نقل مسافر گفت: ایراداتی به این طرح وارد شده که از جمله در باره آمارگیری است که با توجه به شرایط  کرونایی، انجام نشده است.

امیرخانی افزود: مصمم هستیم تا بر اساس مجوزهای اخذ شده از وزارت کشور، طرح جامع حمل و نقل مسافر شهر اصفهان را بمنظور مشخص شدن تکلیف شهرداری در زمینه شناسایی و رفع نواقص و طرح‌های بهسازی و توسعه‌ای تا شهریور امسال به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به تعلل‌ صورت گرفته در اجرای این طرح گفت: در صورت تصویب، اصفهان پس از هشت کلانشهر کشور دارای طرح جامع حمل و نقل مسافر خواهد شد.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان همچنین به اجرای تعهد شهرداری اصفهان مبنی بر اجرای ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان تا پایان سالجاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسط شهرداری و بهره‌برداری از ۱۵۰ کیلومتر این مسیر، پیش‌بینی می‌شود که این طرح بطور کامل تا پایان امسال اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار