همزمان با روز جهانی صنایع دستی، تنها شخصی که در یزد به عنوان گنجینه زنده بشری در فهرست آثار نالموس ملی ثبت شده در فرهنگستان هنر تجلیل شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ 15 June 2022

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، در پاسداشت روز جهانی صنایع‌دستی با حضور جمع کثیری از استادان و هنرمندانِ هنرهای سنّتی و صنایع‌دستی، مراسمی با عنوان «کلک خیال‌انگیز» در تالار ایرانِ فرهنگستان هنر برگزار شد.

«محمد حسین منتظری» تنها شخصی است که در یزد به عنوان گنجینه زنده بشری در فهرست آثار نالموس ملی ثبت شده و تاکنون بیش از ۵۵ سال از عمرش را صرف زرگری و صنعت طلای یزد کرده است و جزو اساتید انگشت شمار باقی مانده کشور در تولید زیورآلات خاص سنتی است و در این مراسم که به مناسبت پاسداشت «روز جهانی صنایع‌دستی» برگزار شد از سوی متولیان امر مورد تجلیل قرار گرفت.

 

 

جمع کثیری از هنرمندان هنرهای ایرانی گرد هم آمدند و از ۱۰ نفر از پیش‌کسوتان این حوزه تجلیل کردند. آیین بزرگداشت و تکریم این هنرمندان به همراه برپایی کارگاه‌های هنری و نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی روز گذشته در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر استاد حسین منتظری، از استادان جلال ابراهیم‌زاده‌اصفهانی، غلامحسین بدیع‌قلم (خیابانی)، شمسی بهروز، مازیار حیدری‌مقدم، حاج سیدعلی روحانی‌اصفهانی، محمود روفه‌گرحق، محمدحسین صلاح‌فرد، هراچ مگردون و سیدناصر مرتضوی‌باروق با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار