مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خاطرنشان کرد: دشمن این بار به سمت موضوعات معیشتی رفته و تاکید کردند که باید شعاری مطرح شود که قاطبه مردم با این موضوع درگیر شوند، بنابراین خط دهی از جبهه جریان غربی شکل گرفت و در یک اقدام برنامه ریزی شده به سمت برهم زدن تعادل اقتصادی پیش رفتند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 26 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سردار ابراهیم بیانی در همایش حقوق شهروندی و ایثار در شیراز ضمن بیان اینکه طی بیش از 4 دهه گذشته دشمن تلاش داشته به اشکال مختلف در جامعه نارضایتی ایجاد کند، افزود: دیروز دشمن با موضوعات امنیتی وارد میدان شد و با برهم زدن معادلات امنیتی تلاش کرد عده‌ای را به کف خیایان بکشاند و برای رسیدن به اهداف خود شعارهای جنسیتی سر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با تاکید براینکه برنامه‌ریزی گسترده و نقشه دشمن برای به خیابان کشیدن مردم با نتیجه نرسید، افزود: تماس‌هایی با برخی سران فتنه از بروکسل گرفته شد و در این راستا حرکت‌هایی از ناحیه آنان انجام شد و بیانیه‌هایی دادند و عبور از رهبری را مطرح کردند، اما باز هم نتیجه نگرفتند.

بیانی خاطرنشان کرد: دشمن این بار به سمت موضوعات معیشتی رفته و تاکید کردند که باید شعاری مطرح شود که قاطبه مردم با این موضوع درگیر شوند، بنابراین خط دهی از جبهه جریان غربی شکل گرفت و در یک اقدام برنامه ریزی شده به سمت برهم زدن تعادل اقتصادی پیش رفتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه درست یا نادرست قیمت دلار با بسیاری از کالاها و خدمات ارتباط پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن هم تلاش کرد تا با سه بازار پیرامونی، عطش کاذب در این باره ایجاد کند و خود این موضوع موجب شکل‌گیری شایعات بازار ارز و دلار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه دشمن با استفاده از بازارهای تعیین کننده، طی یکی روزهای اخیر موفق شد که دلار را به مرز ٥٧ هزار تومان برساند، گفت: تحلیل دشمن اینست که دولت ناچار خواهد بود برای مدیریت بازار، ارز پاشی داشته باشد و از آنجا که این روند را به دلیل محدودیت منابع ارزی نمی‌تواند ادامه دهد، کشور برای ادامه اداره امور با مشکل مواجه می‌شود.

بیانی همچنین با بیان اینکه دشمن همه این اقدامات را دنبال می‌کند تا با فشار اقتصادی مردم را در مقابل نظام قرار دهد، افزود: یکسری مباحثی مطرح می‌شود که برجام داشت به نتیجه می‌رسید و چون اعلام شد که سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی حذف شود، پس باید به مردم القا شود که گرفتاری‌های امروز جامعه به دلیل بحث سپاه است؛ این تحلیل اشتباهی‌ست که دشمن در حوزه اقتصادی مرتکب شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: طی پنج شش ماه گذشته نقشه دشمن در حوزه امنیتی نقشه دقیقی بود اما برآورد آنها راجع به مردم و رهبری اشتباه بود و امروز هم این برآورد اشتباه را دشمن در حوزه اقتصادی مرتکب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته موفق شده که صحنه‌های سخت و بحران‌های پیچیده را مدیریت کند و بلاشک اکنون هم توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد، تاکید کرد: باید مراقب بود که تصوری که دشمن دارد، خنثی شود.

بیانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی و مستند سازی خدمات و فعالیت‌ها، آسیب شناسی خدمات و اقدامات، سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری و ساماندهی و رسیدگی به شکایات را از مصادیق رعایت حقوق شهروندی دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه همایش حقوق شهروندی با حضور مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی فارس و مسئولان قضایی استان برگزار شده است، هدف این رویداد را؛ جلوه و نمود حقوق ایثارگران در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی و جامعه عنوان کرد.

برچسب ها: دشمن ، جنگ اقتصادی ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار