معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس، از جذب ۱۹۸۷ آموزگار ابتدایی برای اول مهرماه امسال در استان خبرداد و گفت:۷۴۳ نفر از این آموزگاران در شیراز جذب می‌شوند و تا حد قابل قبولی هر ٤ ناحیه شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 11 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محید زارعی با اشاره به انتشار دفترچه آزمون دبیری در آینده نزدیک در استان گفت :با برگزاری این آزمون در مرداد امسال 1651 دبیر جدید جذب آموزش و پرورش استان می شوند تا در دبیرستان ها و هنرستان های استان مشغول به فعالیت شوند.
وی به موضوع نقل و انتقالات درون و برون استانی فرهنگیان فارس هم اشاره کرد و گفت: شیوه نامه نقل و انتقالات برون استانی ششم خردادماه جاری به مناطق، نواحی و شهرستان ها ابلاغ شده و ثبت نام از ١٠ خرداد در سامانه Mymedu.ir آغاز شده و تا ششم تیرماه ادامه دارد و نتایج هم ١٠ مردادماه از طریق وازرتخانه اعلام می شود.

زارعی با بیان اینکه برحسب موافقت استان‌های مبدا و مقصد، نقل و انتقال انجام خواهد شد، به نقل و انتقالات درون استانی اشاره و خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات درون استانی براساس دستورالعمل و چارچوب وزارتخانه انجام می‌شود که این مهم نیز امروز به نواحی، مناطق و شهرستان‌ها ابلاغ شده و تا ٥ تیرماه مهلت ثبت نام وجود دارد.
او ادامه داد: از امروز تا ٥ تیرماه هم معلمانی که دارای بیماران حاد و صعب العلاج هستند، می‌توانند به آموزش وپرورش منطقه مبدا مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس همچنین با بیان اینکه از ٢٤ خرداد تا ١٥ تیرماه آموزش و پرورش مناطق مبدا کار کنترل و بررسی موارد انتقالی را انجام می‌دهند، گفت: از ١٦ تیر تا ٣٠ تیرماه نیز پردازش درخواست‌ها در اداره کل انجام و نهایتا یکم مرداد نتایج اعلام و از یکم تا ١٥ مرداد هم رسیدگی به اعتراضات انجام می‌شود.



او با بیان اینکه در نقل و انتقالات امسال استثناء نداریم و برای جوانی جمعیت به معلمانی که دارای سه فرزند زیر ١٢ سال هستند امتیاز تعلق می‌گیرد، افزود: امسال با پیگیری‌های انجام شده انتقال موقت همکارانی که سه سال اقامت موقت در کلانشهر شیراز داشته‌اند به دائم تبدیل شده است که این مهم شامل ١٧٩٣ معلم شده است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس همچنین با بیان اینکه سیاست ما در ساماندهی کمک به رفع نیاز مدارس بوده است، به وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در سال ١٤٠٢ اشاره و تعداد نیروی شاغل آموزش و پروش استان را ٦١ هزار و ٧٢٣ نفر اعلام کرد.

زارعی با بیان اینکه پیش بینی تعداد همکاران بازنشسته به بیش از ٦٨٦٨ نفر برسد، افزود: پیش بینی جذب نیرو از طریق ماده ٢٨ به تعداد ٣٢٨٧ نفر شده است. همچنین امسال ١٢٢٠ نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان داریم.
او ادامه داد: در عین حال کمبود نیروی انسانی ١٠ هزار و ٣٠٠ نفری داریم که راههای تامین آن مطابق با سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت همکاران بازنشسته، حق التدریس غیرموظف به شاغلین، استفاده از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان و بکارگیری ١٨٩ نفر سرباز معلم پیش‌بینی شده است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس گفت: تصمیم داریم از ظرفیت ماده ١٠٣ قانون مدیریت کشوری استفاده کنیم، البته در صورت کمبود نیرو از راههای جایگزین نیز استفاده خواهد شد.
به گفته زارعی، ۷۴۳ معلم ابتدایی برای اول مهرماه امسال در شیراز استخدام می‌شوند و تا حد قابل قبولی هر چهار ناحیه شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس با تصریح بر این نکته که نگران کمبود نیروی انسانی هستیم ولی در تلاشیم تا این مشکل با پیش‌بینی‌هایی که در سطح وزارتخانه انجام شده است، مرتفع شود، گفت: ثبت نام آموزش دبیری و هنرآموز نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.۱۶۵۱ نفر سهمیه استخدام دبیری و هنرآموز داریم.
زارعی با بیان اینکه فارس ۱۹۸7 سهمیه جذب آموزگار از ٢٨ هزار سهمیه کشور دارد، از در دستورکار قرار داشتن به‌گزینی و شایسته‌گزینی در جذب نیرو خبر داد و گفت: ٦٠ درصد کار شایسته گزینی توسط کانون‌های ارزیابی انجام می‌شود. اما ارزیابی تکمیلی سیستمی است.
وی ادامه داد :تاکنون 76 درصد دانش آموزان استان برای دریافت کتاب های درسی در سامانه ثبت نام کرده اند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار