کد خبر: ۱۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰ 07 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم ، اسمعیل کریم‌زاده رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در همایش گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بیش از 75 درصد مساحت آذربایجان‌غربی را منابع طبیعی و ثروت عظیم خدادادی تشکیل داده و در این باره بیش از 20 تا 25 درصد مساحت آن را مرتع درجه یک، 50 درصد آن مرتع درجه 2 و 30 درصد آن را مرتع فقیر تشکیل می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون تولید 50 درصد گوشت قرمز استان وابسته به مراتع آذربایجان‌غربی است بنابراین با توجه به این ظرفیت عظیم، باید حفظ، شناسایی، احیاء و بهره‌برداری از منابع طبیعی مورد توجه جدی باشد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه کشاورزی یک شغل خطرپذیر محسوب می‌شود افزود: فروردین امسال با دو روز بارندگی در استان، یک هزار و 300 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد شد بنابراین استانمان جزو کشورهای حادثه‌خیز محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح تعادل دام و مرتع در کشور بیان کرد: طرح تعادل دام و مرتع در دولت اصلاحات به تصویب رسید اما متاسفانه در گذشته توجه چندانی بدان نشده در حالی که 8 سال پیش که این طرح در یکی از شهرستان‌های استان اجرا شد، نتیجه مطلوبی به همراه داشت.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بحران دریاچه ارومیه بیان کرد: این مشکل به سبب عدم توجه به محیط زیست، منابع طبیعی و عدم استفاده درست از آب و خاک به وجود آمد.

در این همایش همچنین جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: اگر دولت بخواهد دریاچه ارومیه را احیا کند باید بیش از 6 میلیارد دلار برای حل بحران آن اختصاص دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحران آب و خشکی دریاچه ارومیه، باید آبیاری اراضی حوضه دریاچه به صورت مکانیزه، قطره‌ای و بارانی انجام شود چون این استان، جزو قطب‌های مهم کشاورزی کشور است.

جهانگیرزاده تصریح کرد: چینی‌ها به سبب استفاده بی‌رویه از منابع آب، حاضرند بیش از 500 میلیارد دلار هزینه کنند تا منابع آبی آنها بازگشت یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توسعه در تمامی بخش‌های کشور انجام شده و در این باره بخش اصلی توسعه در جامعه بخش آب، زمین و منابع طبیعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار