مراسم کرسی تلاوت قرآن در نهمین روز از دهه مبارکه فجر با حضور قاری ممتاز بین المللی استاد حامد ولی زاده، حافظ عالی کشوری سرکار خانم فاطمه زرین و همچنین میزبانی از پرچم مقدس گنبد بارگاه حضرت زینب سلام الله علیها در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید .
کد خبر: ۱۷۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 11 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
به گزارش تابناک آذربایجان غربی: در ابتدای مراسم دکتر عزیزی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و سی‌ و هشتمین طلیعه بهار آزادی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن ماه 1357 به حضور پرشور جامعه دانشگاهی در راهپیمایی 22بهمن تاکید کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ وی در ادامه به موفقیت های قاری ممتاز بین المللی استاد ولی زاده اشاره کرد و گفت ایشان از دوران کودکی با قرآن مانوس بودند و تلاش زیادی در این مسیر کرده اند و طبق آیه قرآنی که می فرماید خداوند نتیجه تلاش را بی ثمر نمیگذارد الان شاهد موفقیت های ملی و بین المللی از ایشان هستیم.
در ادامه حاج آقا نوروز نژاد سخنران برنامه به شفا بخش بودن قرآن اشاره کرده و گفت قرآن نسخه شفا دهنده پیامبر(ص) بود که شفا بودنش در آیات متعدد بیان شده است این قرآن که خاصیت شفا دهنده دارد یعنی خاصیت نسخه و دارو دارد باید به دست متخصصش صادر شود تا شفا باشد ولی اگر تخصص نداشته باشد همان نسخه شفا دهنده همان داروی شفا بخش، سم مهلک و کشنده میشود اگر قرآن را از محضر نبوت و امامت و اهل بیت و صالحین یاد بگیریم میشود شفا و هادی و راهنما ولی اگر همین قرآن هادی را در مکتب اهل بیت یاد نگیریم میشود ظلمت و گمراهی مثل وهابیت و مثل داعش، وهابیت و داعش زائیده برداشت غلط مکاتب اسلام و قرآن است که چون از منبعش یاد نگرفته اند با شعار اسلام و استناد به آیات قرآن و تفاسیر غلط سر میبرند اما کسی که در محضر اهل بیت و مکتب اهل بیت زانو بزند و قرآن را بیاموزد میشود امام خمینی (ره) که تربیت شده مکتب قرآن بود و در محضر این کتاب آسمانی پرورش یافته بود. قرآن را به درستی شناخته بود. قرآن را در تمام زوایای زندگی عملی ساخت. در واقع او قرآن ناطق شده بود. فقط به یک بُعد اسلام بسنده نکرده بود. همه کارهای امام برگرفته از قرآن بود پس سخنان او روشنی بخش جامعه بود. که طبق حدیثی از پیامبر که فرموده اند: «مَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ فَهُوَ خَلِيفَةُ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ وَ خَلِيفَةُ رَسُولِه‏»
هر كس امر بمعروف و نهى از منكر نمايد، جانشين خدا در زمين و جانشين رسول اوست. امام خمینی(ره) جهالت را ازبین برد و بر طاغوت غلبه کرد.
در ادامه این مراسم استاد حامد ولی زاده قاری ممتاز بین المللی و نخبه قرآنی با صوت دلنشین خود به تلاوت آیاتی چند از قران کریم پرداخت.
در انتها پخش کلیپی از استاد ولی زاده اهداء هدایا و لوح تقدیر به ایشان و خانواده خانم فاطمه زرین حسن ختام برنامه بود .

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار