کد خبر: ۲۴۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 16 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد»سرپرست فرمانداري يزد، توسعه استان را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در عرصه های مختلف دانست و گفت: کیفی‌سازی کتابخانه های عمومی به عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه فرهنگ عمومی جدی گرفته شود.
 ‌"مصطفی سالاری" در جریان دیدار با مدير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان‌ با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی به منظور توسعه بیش از پیش فرهنگ جامعه در عرصه‌های مختلف،‌ اظهار کرد: افتتاح چندين باب كتابخانه در سطح شهرستان توانسته شاخص‌هاي كمي شهرستان را در اين زمينه ارتقاء دهد.

وی بحث کیفی‌سازی کتابخانه‌ها را از جمله ضرورت‌های برنامه‌ریزی در این حوزه دانست و بیان کرد: کیف سازی فضا و منابع کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در ترغیب مردم به مطالعه بسیار مفید واقع شود.

سرپرست فرمانداری با اشاره به نقش‌آفريني خيّران در توسعه فضاهاي كتابخانه‌های شهر و استان یزد، خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي دولتي بايد با تسهيل كردن امور، زمينه را براي حضور بخش خصوصي و خيران در امر ساخت و تجهيز كتابخانه‌ها فراهم كنند.

سالاري با تأکید بر اهمیت تعامل و ایجاد ارتنباط مستمر دستگاه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی،‌ تصریح کرد: حمایت از ارتقاي سرانه مطالعه و شاخص هاي كمي و كيفي كتابخانه هاي عمومي از جمله برنامه های در دستور کار فرمانداری یزد است.

‌"رقيه دوست فاطمي‌ها " مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان نيز در پایان این دیدار به بیان گزارش عملکردی از نهاد کتابخانه های عمومی استان و شهرستان یزد پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار