کد خبر: ۲۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 13 August 2016
به گزارش تابناک یزد، جواد كريمي‌‌قدوسي نماينده مردم مشهد و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به فرافكني دولت از نقض عهد طرف غربي در برجام اظهار داشت: نقطه عطف دولت يازدهم و رأي‌آوري آقاي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري، به مناظره‌اي برمي‌گردد كه در سال 92 از رسانه ملي برگزار شد.
وي افزود: در آن مناظره مسائل مذاكرات هسته‌اي تبديل به يك استراتژي و برنامه‌اي براي مهندسي افكار عمومي به منظور گرفتن قدرت اجرايي تبديل شد، كليد واژه‌اي كه موجب شد افكار عمومي تحت تأثير آن قرار گيرند اين بود كه «هم چرخ سانتريفيوژها بايد بچرخد هم چرخ اقتصاد، معيشت و سفره مردم».
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد: آقاي روحاني موضوع غني‌سازي اورانيوم و داشتن صنعت هسته‌اي را به موضوع تحريم‌ها گره زد و موضوع تحريم‌ها را به معيشت مردم گره زد، آقاي روحاني مي‌گفت چون مذاكرات با 1+5 به سرانجام مطلوب نرسيده تحريم‌ها باقي مانده‌اند، آقاي روحاني استدلال مي‌كرد براي اينكه مشكل معيشت مردم حل شود بايد با مذاكره و قدري امتياز دادن به اصطلاح در يك بازي برد-برد به 1+5 و كشورهاي غربي، مشكلات را حل كنيم تا تحريم‌ها لغو شوند تا چرخ اقتصاد مردم و كشور راه بيفتد.
كريمي‌قدوسي در پايان گفت: آقاي روحاني باز هم در حال ظلم به اقتدار و قدرت ملت ايران است، گويي ملت ايران پيش از اين هيچ تواني نداشتند و نزديك بود ايران با حمله آمريكايي‌ها نابود شود، ولي دولت با مذاكره «شبح تهديد و سايه شوم جنگ» را از سر ملت ايران دور كرده است! اين هم از چاله درآمدن و به چاه افتادن است، آقاي روحاني بايد مسيرش را تغيير دهد، آقاي ظريف بايد دست از اين حرف‌ها بي‌ارزش بردارد كه به برجام نمره 20 مي‌دهد، بايد بيايد در چارچوب واقع‌بينانه‌اي با ملت ايران صحبت كند.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار