امام جمعه یزد گفت: افرادی که واقعه مهم غدیر را انکار می‌کنند به دنبال ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۹۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 13 September 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری  در نشست خبری بنیاد بین‌المللی غدیر در یزد با اشاره به اینکه واقعه غدیر مهم‌ترین رویداد تاریخی دنیای اسلام است، اظهار داشت: این رویداد مهم باید به نسل‌های مختلف معرفی شود تا همگان به اهمیت و جایگاه واقعه غدیر پی ببرند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که بنیاد بین‌المللی غدیر برای معرفی این واقعه مهم در نظر گرفته است، افزود: برای موفقیت‌آمیز بودن این برنامه‌ها نیاز به مشارکت عمومی است و تا برنامه‌ها مردمی نشود، امکان تبیین و انتقال این واقعه مهم وجود ندارد.

ناصری با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی نه در گذشته و نه امروز به تکامل و باور دینی نرسیده است، عنوان کرد: لازم است اهداف رسالت‌های پیامبر مکرم اسلام(ص) به ویژه رسالت مهمی که در غدیر اجرا کردند، در جامعه اسلامی تبیین و تشریح شود.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر یادآور شد: واقعه غدیر در واقع رسالتی برای آینده امت اسلام و مکتب شیعه بوده و این واقعه نشان می‌دهد که رسول اکرم(ص) نسبت به آینده امت خویش بی‌تفاوت نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز راه نجات و رستگاری امت اسلامی را در ولایتمداری می‌دانستند به همین دلیل در روز عید غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود معرفی کردند تا امت اسلامی با ولایتمداری از توطئه‌های دشمنان اسلام دور بماند.

ناصری خاطرنشان کرد: در آن زمان عده‌ای با بی‌مهری و کج‌فهمی و اعلام برداشت‌های خود از این واقعه، واقعه غدیر را به انحراف کشاندند و به دستور و فرموده پیامبر(ص) عمل نکردند و می‌بینیم که این بی‌مهری‌ها هنوز هم در جامعه امروز وجود دارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر مسلمانان چه در زمان حضرت علی(ع) و چه در زمان حاضر، به دستورات پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) عمل می‌کردند، جامعه اسلامی و مسلمانان می‌توانستند به قدرت بی‌بدیل در جهان تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای غدیر را انکار می‌کنند یا آن را به نفع خود و باورهایشان تشریح و تفسیر می‌کنند، عنوان کرد: کسانی که غدیر را منکر می‌شوند به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمین هستند، زیرا می‌دانند که با ایجاد تفرقه می‌توانند ضربه‌های کاری به بدنه اسلام و مسلمین وارد کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: اگر اهداف غدیر تبیین و تشریح شود، دیگر از تفرقه خبری نخواهد بود و میان مسلمین اعم از شیعه و سنی وحدت ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده همه دستگاه‌های استان یزد همکاری‌هایی در حد توان خود داشته‌اند و همه برای زنده نگاه داشتن فرهنگ غدیر تلاش کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار